Ötven InterCity- és EuroCity-vonatra nem fértek fel az utasok az előző hosszú hétvégén – írja közleményében a Közlekedő Tömeg Egyesület. Ennyi vonatra fogytak el indulás előtt a másodosztályú helyjegyek, így akár háromórás késést is okozhatott a MÁV-Start több ezer embernek, akik IC-vel utaztak volna.
Az egyesület információi szerint azért nincs elég férőhely, mert a vasúttársaság a tulajdonában lévő InterCity- és EuroCity-kocsik csupán 56 százalékát adja naponta forgalomba, a nem közlekedő kocsik jelentős része karbantartásra vagy felújításra vár.
Eközben a Szolnoki Járműjavító kapacitásának jelentős részét az IC+ projekt köti le, amelyben száz vasúti kocsi építését tervezik. 2016-ra már ötven darabnak el kellett volna készülnie, de eddig „mindössze 2,5 kocsit gyártottak le” – áll a közleményben. A félreállított, jóval rövidebb idő alatt forgalomba állítható kocsik karbantartása viszont ezalatt másodlagos, vagyis egy évek óta húzódó projekt miatt nem biztosít elég férőhelyet vonatain a MÁV-Start – véli a szervezet.
Az egyesület szerint mielőbb intézkedni kellene jó állapotú, használt külföldi járművek beszerzéséről, közbeszerzést kiírni további külsős karbantartó-vizsgáztató helyszínek bevonására, valamint az IC+ kocsik gyártását azonnal felfüggesztve, a felszabaduló munkaerővel legalább 40 kocsi javítását és forgalomba állítását elvégezni a lehető legrövidebb időn belül. (Illusztráció: MTI / Máthé Zoltán)