Belföld

A magyar diákok több mint negyede nem érti, amit olvas

A Magyar Liberális Párt szerint fel kell számolni a funkcionális analfabetizmust.

Az írástudatlanság elleni küzdelem világnapján a Liberálisok arra hívták fel a figyelmet, hogy a legutóbbi PISA-felmérés eredményei alapján a magyar diákok több mint negyede nem érti, amit olvas.

A funkcionális analfabetizmus a 15 évesek 27,5 százalékát érinti. 

2012 és 2015 között drámaian nőtt azon magyar kamaszok száma, akik a minimumszintet sem képesek hozni az olvasott szöveg értésében, s ezzel ledolgozhatatlan hátrányba kerülnek az életben.

Nálunk rosszabb eredményt csak a mexikói, a török, a görög, a szlovák és a chilei gyerekek produkálnak szövegértés terén, de ezeknek az országoknak hírhedten rossz oktatási rendszerük van.

Mialatt a szétrohadó kórházakat és megnyomorított iskolapolgárokat okozó Emmi államtitkárai milliós tandíjú magániskolába járatják a gyerekeiket, feszt a sikerpropagandát hallgatjuk az oktatási rendszerünkről, de csak oda kell adni 100 tizenöt éves diáknak egy oldalt olvasásra: 27-nek fogalma sem lesz róla, mit olvasott.

A Liberálisok követelik a kormánytól, hogy Balog Zoltánnal ellentétben, kerüljenek tisztába a funkcionális analfabetizmus fogalmával, és haladéktalanul tegyenek lépéseket felszámolásáért. Az első lépés a tankötelezettség 18 évre való visszaállítása, mert a 15 évesen olvasott szöveget nem értő diákok nagy hányada 16 évesen a közmunkaprogramban landol, és az olvasás készségét nélkülözve semmi esélye arra, hogy valaha jobb minőségű életet éljen – írták.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik