A Szigetszentmiklós térségében és a Csepel-szigeten három különálló beruházás indult az elmúlt hónapokban. Aminek következtében hatalmas közlekedési dugók alakult ki gyakorlatilag a környék összes fontosabb útvonalán. A Magyar Közút ígéretet tett mely szerint felgyorsítják a munkákat, rendőri segítséget, forgalomfüggő lámpaprogramokat vetnek be a dugók csökkentésére.
Amikor ma reggel elindultunk titokban kicsit reménykedtünk, hogy a segítség gyors lesz, tekintettel az iskolakezdésre de sem rendőrökkel, sem forgalomfüggő lámpaprogramokkal nem találkoztunk. Találkoztunk viszont káosszal, ami nem túl jó hír mert a felújítás legkorábban befejeződő szakasza is minimum 6 hét még, mire lezárul.
– A Massányi út felújítása október közepéig tart.
– Az M0 autóút felújítása 2020 tavaszáig tart.
– A Csepel-Szigetszentmiklós összekötő út felújítása október közepére fejeződhet be.
Magyar Közút Nonprofit Zrt. közleménye
Útinform szolgálatunk hétfő reggeli összesítése alapján a Csepeli úton és a II. Rákóczi Ferenc út csepeli oldalán a hétfői napon a körülményekhez képest jól haladhattak az autósok, elsősorban az M0 autóúton, illetve az arra vezető utakon volt/van a szokásosnál is nagyobb torlódás, a legtöbben az autóút M1 felé vezető oldalára szeretnének feljutni. Jelenleg az M0-s autóúton az M5-ös autópálya felől az M1-es autópálya felé vezető oldalon a déli szektorban három szakaszon – Nagytéténynél (11-13 km), a hárosi Duna-hídnál (14-16 km) és Dunaharasztinál (21-24 km) – lezárták az M1-es felé vezető oldalt felújítás miatt. Ezeken a szakaszokon jelentősen megnőtt a forgalom és a menetidő is (a tapasztalatok szerint nagyon erős az M5-M0-M1 útvonalon közlekedő nemzetközi forgalom is). Mellékelve küldök három, a csúcsidőben készült Google Maps print screent is. A Csepel-Szigetszentmiklós összekötő úton, vagyis a Csepeli úton autózók Budapest és Szigetszentmiklós között egyenesen közlekedhetnek oda-vissza, így aki Csepelről Szigetszentmiklósra vagy Szigetszentmiklósról Csepel irányába halad, a kihajtó lezárása miatt könnyebben juthat át az átépítés alatt álló csomóponton, mert az M0 irányába se a le-, se a felhajtás nem lehetséges, vagyis nincs keresztező forgalom. Azok, akik Csepel felől szeretnének az M0-ra felhajtani az M1-es irányába, a halásztelki csomópontot használhatják, akik pedig Csepelről az M5-ös felé közlekednének, azok a Csepeli úton Szigetszentmiklós irányába haladhatnak, majd az M0-s feletti hídon áthajtva, közvetlenül felhajthatnak az M0 autóútra. Fontos tanács, hogy aki az M0-s autóúton közlekedik Csepel felé, az M1-es autópálya irányából lehetőleg a 19-es jelű szigetszentmiklósi csomópontban térjen le az autóútról a Csepeli útra, ezzel is némileg tehermentesítve a halásztelki csomópontot. Az M5-ös M1-es útvonalon közlekedő személygépjármű forgalomnak alternatív útvonal lehet Kecskeméttől az 52-es és az 51-es főúton haladni Dunaújvárosig, majd a Pentele-hídon keresztül az M6-os autópályán közlekedni az M0-s autóútig. Így kikerülhető az M0-s autóút azon szakasza, ahol több km-es a torlódás. Az M0-n zajló felújításokat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. bonyolítja le, így arról, hogy milyen műszaki tartalommal, milyen ütemezéssel tudnak dolgozni a kivitelezők, arról ők adhatnak bővebb tájékoztatást, mint projektgazda. A szigetszentmiklósi Massányi Károly út felújításáról pedig a helyi önkormányzat adhat bővebb tájékoztatást.