Belföld

Évente 110 milliót bukik a MÁV a vonaton, amit még egy csiga is lehagy

Kötött pályás közlekedéssel Zajta, Fehérgyarmat és Mátészalka környékéről legkönnyebben a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon lehet eljutni Budapestre. Tanítási időszakban vasárnap a leginkább kihasznált járat a Zajtáról Budapestig közlekedő Hétmérföldes névre keresztelt járat, ami

  • Zajta és Fehérgyarmat között a 25 kilométeres távolságot 58 perc alatt,
  • a Fehérgyarmat és Debrecen közti 96 kilométert pedig 143 perc alatt teszi meg
  • majd ezek után Budapestre összesen 407 percnyi utazás után ér be.

Ehhez képest a telekocsik annyi idő alatt érnek Budapestre, amennyi alatt Zajtáról Debrecenbe ér a vonat.

A Mátészalkaleaks a legnépszerűbb telekocsi szolgáltatót kérdezte meg, ezen a vonalon mennyien használják a szolgáltatásaikat, a válaszból pedig kiderült, hogy csak ennek a szolgáltatónak a közreműködésével 400 utazás történik hetente. Ez az 5315 forintos Mátészalka-Budapest út költségeivel számolva hetente 2 millió 126 ezer forint kiesést jelent a MÁV-nak. Azaz évente mintegy 110 millió 552 ezer forintot.

Tíz magyar vasútvonal, ahol egy csiga zavarba hozná a vonatot
Nem csak Mátészalka és Debrecen között egyszerű lehagyni a szerelvényeket: összeszedtünk tíz példát, ahol szintén nem mernénk nagy összegben fogadni arra, hogy a vonat győzne egy futóval szemben.

Kiemelt kép: Mátészalka Leaks

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik