Belföld

Van olyan trolibuszvezető, akinek 35 fokban kell egész nap dolgoznia

Ilyen melegben még állatot se szabad szállítani.

Van olyan budapesti trolibuszvezető, akinek 35 fokos vezetőfülkében kell dolgoznia egész nap – derül ki a Zoom.hu cikkéből. A portál birtokába került egy járműkísérő könyv, amiben azt jegyezték fel, hogy a páramentesítő és a tetőventilátor sem működik, ez okozza az embertelen körülményeket. Ilyen esetekben az utastérben sem lehet sokkal jobb a helyzet, jegyzik meg a cikkben.

Idézik, hogy az élőállat-szállításra vonatkozó uniós irányelvek 5-30 fok közötti hőmérsékletet írnak elő, vagyis ilyen melegben még állatokat se lenne szabad szállítani, bár egy rendelet itt +/- 5 fokos eltérést még lehetővé tesz – a 35 fok így is a tűréshatár tetejét jelenti.

Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók szakszervezetének elnöke elmondta, a használtan vett MAN troliknál és a régi Ikarusoknál a legrosszabb a helyzet, mert a tetőventilátor ezeknél az amúgy is forró külső levegőt keringeti az utastérben, és még ez is gyakran elromlik, a javítás pedig sokáig tart. A klimatizált buszok aránya már eléri a 90-95 százalékot a fővárosban, de a klímaberendezések működése ezeknél is hagy maga után kívánnivalót.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik