Belföld
Monorierdõ, 2008. október 7.
Monorierdõnél 200 méter hosszan még óránkénti 40 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben. Üzemkezdettõl újra a menetrendnek megfelelõen közlekednek a vonatok a Budapest-Cegléd vasútvonalon, ahol 2008. október 6-án Monorierdõnél egy személyvonat hátulról beleütközött egy InterCity szerelvénybe. A balesetben négyen életüket vesztették, és a vasúti közlekedés egész napra lebénult a vonalon. A szakemberek este 10 órára befejezték a mûszaki mentést és eltávolították a roncsokat a vasúti szerencsétlenség helyszínérõl.
MTI Fotó: Füzesi Ferenc

Füzesabony előtt megállt a semmi közepén és elballagott az InterCity vezetője, mert lejárt a munkaideje

Vaskor Máté
Vaskor Máté

újságíró. 2018. 06. 09. 08:53

Korábban a témában:

Lejárt a munkaideje, ezért fogta magát és Füzesabony előtt megállt a pusztában és kiszállt a vonatból a Dália IC vezetője, tudósít az egészen szürreális esetről a Bors.

A lap egyik olvasója szerint a Nyíregyházára tartó InterCity eleve késéssel indult reggel a Keleti pályaudvarról műszaki hiba miatt. Ezt ugyan sikerül kijavítani reggel 7 után, a Budapest-Hatvan-Miskolc-Nyíregyháza vonalon csak délutánra állt helyre a közlekedés.

Lente Endre a keresztgyermeke ballagására indult a járattal, el is aludt útközben, és arra ébredt, hogy állnak a semmi közepén.

Jött a kalauz, és azt mondta sűrű elnézéskérés mellett, hogy sajnos itt most állni fogunk egy darabig, mert a mozdonyvezetőnek lejárt a munkaideje

– mesélte Endre.

Nagyjából fél órát kellett várniuk, mire Füzesabonyból megérkezett egy másik vezető, akivel folytatni tudták az utat. A vonat így reggel 9 óra helyett 10 óra 30 perc körül érkezett meg Füzes­abonyba.

Frissítés

A MÁV tagadja, hogy a mozdonyvezető magára hagyta volna az utasokat, szombat délutáni közleményükben ezt írták:

A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza vasútvonalon pénteken reggel két műszaki probléma (felsővezeték szakadás és biztosító berendezési hiba) miatt nőtt a vonatok menetideje. A Dália IC is ezen a vonalon közlekedik. Az érintett járaton szolgálatot teljesítő mozdonyvezető szolgálati ideje ezért járt le menet közben. Mivel a foglalkoztatásra szigorú szabályok vonatkoznak, és mert a vasúttársaság számára a vasúti közlekedés, és ezáltal az utasok biztonságának garantálása a legfontosabb, a mozdonyvezető a leváltását kérte.

A vonatot Nagyút állomásig továbbította (nem a „semmi közepén” állt meg), ahova egy másik járattal megérkezett az őt leváltó mozdonyvezető. A váltásig  a mozdonyon maradt, és biztosította az energiaellátást. A vonat 22 perc várakozás után az új mozdonyvezetővel folytatta útját.

A kellemetlenség miatt utasai elnézését kéri a vasúttársaság.

Közlekedés - Járatcsökkentést tervez a MÁV

Kiemelt kép: MTI/Füzesi Ferenc

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.