Fairtás kezdődött a Balaton déli partjánál, a balatonberényi elágazás után ez a látvány fogadja az arra járókat:
Ahogy a fotón is látszik, a fairtás nemcsak a természetet tette tönkre, a kerékpárút is használhatatlanná vált. Balatonberény polgármesterétől, Horváth Lászlótól megtudtuk, hogy a terület Balatonszentgyörgyhöz tartozik, és a 76-os út korszerűsítése miatt kezdték el kivágni a fákat. Elmondta azt is, hogy ez az útépítés a balatoni 300 milliárd forintos fejlesztés részeként valósul meg.
Farkas László Nándor, Balatonszentgyörgy polgármestere lapunknak azt nyilatkozta, hogy
A kerékpárút pedig az idén már ilyen marad, és csak akkor kezdik el a felújítását, amikor a gyorsforgalmi úttal végeztek. Nemrég a Balatontipp írta meg, hogy 2018 helyett 2019-ben indul több kerékpárút korábban beígért kivitelezése, a befejezést pedig 2019-ről 2020-ra halasztották egy április 25-én elfogadott kormányhatározat szerint.
A fákat ettől a kereszteződéstől, jobb oldalon kezdték el kivágni:
Ez a táj eddig így nézett ki:
A Magyar Építők tavaly közölte, hogy egy 38,8 milliárd forintos beruházásban alakítják ki az R76-os M7-es autópálya holládi csomópontja és Fenékpuszta közötti részét. Az M7-es holládi csomópontjától indul Zalaegerszeg gyorsforgalmi bekötése, a 8,6 kilométeres szakasz Battyánpusztát és Balatonszentgyörgyöt elkerülve épül meg.
A képet látva az útépítés csak a Balaton csücskét érinti, azt viszont elég érzékenyen. A fejlesztés mindkét ütemét a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG végezheti el a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) számára. A Strabag és a NIF is későbbre ígért választ arra a kérdésünkre, hogy az új gyorsforgalmi út miatt mekkora területen kell kivágni a fákat. Amint reagálnak, cikkünket frissítjük. Az viszont biztos, hogy ha az R76-os leendő nyomvonalát megnézzük, akkor több kilométeren keresztül kivágják majd a fákat.