Belföld

Az Origo listázta az Origo volt újságíróit

Bordás Gábor
Bordás Gábor

újságíró. 2018. 04. 12. 16:36

A tartalomszolgáltatási szinergiák jegyében délután az Origo is vezető helyen hozta a Figyelő feketelistáját a „Soros György zsoldjában álló” emberekről.

Mivel a két „cikk” megjelenése között szokatlanul sok idő telt el, nem lehet tudni, hogy ez volt-e az eredeti terv, vagy csak Figyelő kegyeletsértéseit próbálta ekképpen korrigálni a kormánymédia, hiszen az Origóra kitett szövegben már nem szerepelnek évekkel ezelőtt elhunyt tudósok nevei, mint Schmidt Mária lapjában.

Nem mintha az egész listázás nem lenne úgy, ahogy van gyalázatos, az újkori Origo azonban feltétlenül története legförtelmesebb tettét követte el azzal, hogy kilenc egykori munkatársát – köztük a lap két korábbi főszerkesztőjét – bélyegzi a regnáló hatalom logikája szerint hazaárulónak. Az Origo egyik alapítóját, illetve azokat az újságírókat, akiknek 2014-ben éppen azért nem volt maradása a portálnál, mert a kormány már akkor sem viselte el, hogy az újság elvégezte alapvető feladatát, a hatalom ellenőrzését.

Ugyanezt a visszataszító lépést persze már a Figyelő is megtette, hiszen a listán ugyancsak szereplő Martin József tizenhárom évet dolgozott a hetilapnál, ebből hatot főszerkesztőként.

Ön is felkéredzkedhet a Soros-zsoldosok listájára
Koren Miklós közgazdász petíciót indított, amelyben nehezményezi, hogy a lista egyelőre meglehetősen foghíjas.
vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.