Kósa Lajos miniszteri kampányturnéja érdi állomásán keveset beszélt a várost érintő beruházási ígéretekről, mert mindenki az 1300 milliárdos vagyonkezelői megbízatásáról akart részleteket megtudni. A megyei jogú városok fejlesztéséért felelős tárca nélküli miniszter gyorsan el is menekült a március 14-i sajtótájékoztatóról. A hátsó kijáraton hagyta el a helyszínt, annyira sietett, hogy még egy zsákutcába is behajtott az őt szállító Volkswagen kisbusz.
Kósa mondandóját javarészt a város fideszes képviselője, Aradszki András és polgármestere, T. Mészáros András adta elő. A polgármester azt állította a miniszterrel folytatott megbeszélés után, hogy Érd annyi kormányzati pénzt kap a Modern városok programból, hogy azzal első helyre kerül a programban szereplő települések támogatási rangsorában.
A városban évtizedek óta probléma, hogy rengeteg a szilárd burkolat nélküli, murvás, földes út. T. Mészáros azt mondta, erre a célra a költségvetésből 50-60 milliárd forintot kap a város, amiből 300 kilométernyi útszakaszt burkolhatnak le. Az érdi önkormányzat képviselő-testülete nem késlekedett, a csütörtöki közgyűlésen már napirendre is tűzte az útfejlesztési koncepció tárgyalását.
Az előterjesztésből kiderült, hogy Kósa látogatása alkalmából egy korábbi önkormányzati ciklusból származó, hatéves tervezetet vettek elő a fiókból. Érd úthálózat-, és járdafejlesztési koncepcióját 2012-ben készítette el a ProUrbe Kft., így az abban szereplő számítások már hosszú ideje érvényüket vesztették.
Az előterjesztésben legalábbis az áll, hogy a múlt heti találkozón „örömmel vették Kósa Lajos miniszter úr bejelentését, hogy a Kormány elé terjeszti az érdi lakóutcák építésének ügyét”.
Érd 2018-as költségvetéséből valójában csak 100 millió forint irányzott elő az útépítési program harmadik ütemének előkészítésére.Az évtizedek óta húzódó burkolási munkák hirtelen nagyszabású és drága előzményeket kaptak. Az előterjesztésben T. Mészáros polgármester a beruházás már befejezett első szakaszának nevezi ki a korábbi csatornázási programot, a második szakaszának pedig az országos úthálózat-fejlesztésekhez kapcsolódó főút-rekonstrukciókat. Mindkét beruházáscsoport teljesen más büdzséből ment, de most hirtelen a Modern Városok Program keretein belülre kerültek.
Kiemelt kép: Balázs Attila / MTI