Belföld

Orbánnak az RTL Klub és az Index is kell

Az RTL Magyarország székháza
Az RTL Magyarország székháza
A Fidesz a választások utánra tartogatja a médiapiac „finomhangolását”.

A Heti Válasz hosszú elemzést közöl a médiapiac helyzetéről, a fideszes médiavásárlások (Mészáros Lőrinc, Andy Vajna, Heinrich Pecina, Habony Árpád) eddigi mérlegéről.

Így dől a közpénz Mészáros Lőrinc, Habony Árpád és Schmidt Mária médiacégeihez
Elsősorban a Miniszterelnökség tömi ki hirdetésekkel a kormányközeli oligarchákat: Habony médiacégénél 3,4 milliárd forint értékben reklámozott az állam, és azon belül másfél milliárdért a Miniszterelnökség.

Arra jut, a sok tízmilliárdos tőkeinjekció dacára, az új kormányzati média csak ott hatékony, ahol nincs versenytársa – például a megyei újságok piacán. Márpedig a propaganda akkor hatékony, ha tömegmédiumok terítik.

Mivel a kormányzati kommunikáció irányítói a bulvárban látják a jövőt, a lap forrásai szerint Habony Árpád egyfajta tartalomfejlesztési igazgatóként irányítja az új magyar bulvártömböt (TV2, Origo, Bors, Ripost, Lokál).

Ugyanakkor eddig csak a „területfoglalás” történt meg. Egy névtelen kormányzati forrás azt mondta, a „finomhangolás” a választás után jön. Arra a kérdésre, ez mit jelent, egyértelművé tette:

Ki kell énekelnünk a németek kezéből az RTL Klubot. És az Index hírportál is túl sok vizet zavar.

Korábban Simicska Lajos azt mondta lapunknak, hogy Orbán Viktor már a 2014-es választási győzelem másnapján felvázolt neki egy komplett médiaprogramot és már ekkor bedobta, hogy “meg akarja vásárolni az RTL Klubot”, hogy aztán meg tudja szüntetni.

Simicska: Orbán az oroszoktól remélt pénzt az RTL Klub megszüntetéséhez
Simicska Lajos tartalmi viták miatt lemondta a Reuters hírügynökségnek hétfőn adott interjúját. A 24.hu-nak elmondta, miért rágott be a hírügynökségre, és felidézte, hogy Orbán Viktor miről beszélt neki a 2014-es választási győzelem után.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik