Belföld

Itt a bizonyíték, hogy Orbán apjának cége tényleg 300 millióért dolgozik egy állami építkezésen

A miniszterelnök apja, idősebb Orbán Győző tulajdonában lévő Nehéz Kő Kft. fuvarozó cég közel 300 millió forinthoz jut az egyik legnagyobb jelenleg zajló állami építkezés, a dél-balatoni vasútfelújítás alvállalkozójaként – írja a Direkt36 a 444-en megjelent cikkében.

A tényfeltáró központ szerint ez az első olyan projekt, amelyben az Orbán család valamelyik érdekeltsége nemcsak építőanyagok beszállítójaként, hanem alvállalkozói minőségben tűnik fel. A Direkt36 által kiperelt dokumentumok azt is megmutatják, pontosan mekkora közpénzben részesül a cég a beruházásban való részvételért.

Orbán Viktor tavaly júniusban azt mondta a Direkt36-nak, hogy fontosnak tartja, hogy az édesapja vállalkozásai ne vegyenek részt állami projektekben.

Meg vagyok lepődve azon, hogy ön azt állítja, hogy van olyan európai uniós projekt, ahol vállalkozóként, fővállalkozóként vagy alvállalkozóként az én családomból elindult volna valaki

– tette hozzá a kormányfő.

A Direkt36 megkérdezte a miniszterelnök hivatalát, hogy Orbán elfogadhatónak tartja-e, hogy a családjának cége állami beruházás alvállalkozójaként közpénzben részesült, de nem kaptak válasz.

Az iratokat a Direkt36 a Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezet segítségével perelte ki. Ezekből kiderül, hogy a több mint 72 milliárd forintba kerülő dél-balatoni vasútfelújításon 2017 októberéig 134 alvállalkozó dolgozott, és összesen 21,6 milliárd forint kifizetésére lettek jogosultak. Közülük a Nehéz Kő Kft. a 18. legmagasabb összeget kapja, összesen 298 millió forintot.

A 134 alvállalkozó közül a legtöbb pénzt a Mészáros és Mészáros Kft.-nek (2,64 milliárd forint) és Mészáros Lőrinc öccsének, Mészáros János tulajdonában álló Híd Tám Kft.-nek (1,67 milliárd forint) fizetik ki.

Az Orbán család vállalkozásai látványosan növekedtek az elmúlt években. A Direkt36 korábbi cikkeiből kiderült, hogy a társaságok kiemelkedő teljesítményéhez számos állami, főként európai uniós finanszírozású munka járult hozzá: az elmúlt években csatornázási projektekhez, vasút- és autóút-felújításokhoz és egy állami erőmű beruházásához is szállítottak építőanyagokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik