Belföld

Beugrósokra lehet szükség az éjszakai metrójáratok miatt

A Metróért Egyesület elnöke attól tart, hogy a többletköltséget a karbantartástól vonják el.

A Metróért Egyesület elnöke szerint rengeteg szakmai bonyodalmat okoz az utasok számára egyébként örömteli döntés, ami szerint pénteken és szombaton egy órával tovább, éjjel fél egyig közlekednek a metrószerelvények.

Bíró Endre a Hír TV-nek azt mondta: hatalmas átszervezésre lehetett szükség a 2-es vonalon, miközben sofőrhiány van. Rámutatott: a járművezetők munkáját precízen szabályozzák, így egy óra pluszmunka elosztása is gondot okozhat. A sofőrhiányt forgalommegsegítőkkel pótolhatják, akik nem főállású metróvezetők, az ő bérezésük is többletköltségként merülhet fel – mondta, hozzátéve, hogy a 4-es metrónál pedig azoknak a biztonsági őröknek kell túlórát fizetni, illetve új beosztást intézni, akik a teljes üzemidő alatt ügyelnek a biztonságra az állomásokon.

Az elnök szerint a rövidebb üzemszünet is problémát okoz – ez idő alatt végzik el azokat a biztonsági ellenőrzéseket és karbantartásokat, amelyekre napközben nincs lehetőség. Az pedig jelentős pénzbe kerülhet, hogy a szerelvényeket, a mozgólépcsőt, a világítást és minden mást egy órával tovább kell üzemeltetni. Bíró attól tart, hogy a pluszköltségeknek csak egy részét fizeti ki a BKK vagy a BKV, a hiányzó összeget pedig elvonják a karbantartástól vagy a fejlesztésektől.

A BKK sajtóosztálya ugyanakkor azt közölte, hogy a 2-es és 4-es metró üzemidejének meghosszabbítása a heti 7300 indulás mellett csak további ötvenet jelent, így a többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési volumenéhez képest néhány ezrelék.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik