Belföld

Szeptembertől megint megszűnik a vasúti közlekedés a Balaton déli részén

24.hu
24.hu

2017. 08. 31. 06:24

Folytatódik a nyári időszakban szüneteltetett munka a dél-balatoni vasútvonalakon. Fonyód és Kaposvár között szeptember 1-től, Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között pedig szeptember 11-től újra vonatpótló autóbuszok szállítják az utasokat – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel.

A közlemény szerint a kivitelezés ütemezésénél fontos szempont volt, hogy az utasok nyáron kényelmesen és biztonságosan tudjanak eljutni a Balatonra, így az átépítéssel érintett teljes szakaszt ideiglenesen forgalomba helyezték az elmúlt hónapokban, szeptembertől azonban ismét teljes vágányzár lép életbe.

A Fonyód-Kaposvár szakaszon szeptember 1. és december 10. között, Balatonszemes és Balatonszentgyörgy között szeptember 11. és október 10. között, a Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon pedig október 10. és december 9. között lesz vágányzár.

Balatonfenyves és Balatonmáriafürdő között modern, nagygépes technológiával építik át a vasúti pályát, míg Balatonmáriafürdő és Balatonszentgyörgy között földmunkás technológiával. Emellett a fonyódi állomás 2-es és 3-as vágánya közötti peront átépítik, felújítják, meghosszabbítják a perontetőket. A Balatonboglár-Balatonszentgyörgy szakaszon esőbeállókat, zajárnyékoló falakat építenek, út- és gyalogos átjárókat építenek át. Balatonboglár állomáson az aluljáró átalakításával lifteket építenek be.

A Kaposvár-Fonyód szakaszon végleges peronok és esőbeállók, valamint P+R parkolók és B+R tárolók építését végzi a kivitelező. A Balatonaliga-Zamárdi felső szakaszon októberben újabb esőbeállókat építenek, ezalatt éjszakai vágányzár és ideiglenes sebességkorlátozás bevezetése is várható.

Az őszi vágányzár idején időszakosan lezárják az érintett szakaszok közúti és gyalogos átjáróit is.

Jövőre tervezetten már csak eseti jelleggel, elsősorban éjszaka szüneteltetik a vonatforgalmat. A beruházás teljes befejezése 2018 őszén várható.
A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.) végzi. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában európai uniós és magyar forrás bevonásával valósul meg – olvasható a közleményben.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2014. március 27.
Vancsura István, a NAV megszüntetett Kiemelt Ügyek Igazgatósága RAPID ellenőrzési főosztályának volt vezetője (j) és Horváth András, volt adóhivatali dolgozó a Levegő Munkacsoport Áfabotrány: kitálal egy volt NAV-vezető címmel tartott sajtótájékoztatóján Budapesten a MagNet Házban 2014. március 27-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Az ember, aki legyűrte a NAV-ot és a NER-t

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.