Vádat emeltek a kapuvári gázolás ügyében. A balesetben ketten haltak meg, az ügyészség a mozdonyvezetőt és a tolatásvezetőt állítja bíróság elé.
A tragédia 2016 október 7-én történt, a kapuvári vasútállomáson épp vágányzár volt érvényben. Emiatt az odaérkező szerelvények nem mentek tovább, helyette a mozdonyokat – egy-egy párhuzamos vágányon a szerelvényt megkerülve – a vonat másik végére kapcsolták.
Az IC mozdonyvezetője az ebéd utáni időszakban érkezett a vonattal a vasútállomásra, de nem a kijelölt megállási helyén állította meg a szerelvényt, hanem jóval előtte, elfoglalva ezzel a gyalogos átjárót. A vasútállomás a vonathoz képest jobbra esett. Az utasok egy része – szabálytalanul – a vonat bal oldalán szállt le a szerelvényről, és a mozdonyt megkerülve próbálta az állomás épületét megközelíteni.
A mozdonyvezető feladata az volt, hogy a tolatásvezető utasításai szerint a szerelvény másik végére álljon át a mozdonnyal. A tolatásvezető figyelmeztette ugyan a mozdonyvezetőt arra, hogy utasok szálltak le a bal oldalon is, de ő maga nem ment át a bal oldalra, az utasokat nem szólította fel a szerelvény biztonságos, jobb oldali elhagyására, nem figyelmeztette őket a mozdony tolatására, mindezt hangosbemondón sem mondatta be. Ezen felül a mozdonyvezetőnek nem adott utasítást a tolatásra, és nem maradt a mozdony mellett a tolatás irányítása érdekében. Mindezek helyett a vonat vége felé indult.
– áll a vádiratban.
A mozdonyvezető – utasítás és a vágányút megfigyelése nélkül – elindította a mozdonyt, majd egy másodperc múlva hangjelzést adott.
Az ügyészség a vádlottakat halált eredményező vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetésének vétségével vádolja. A büntetési tétel öt évig terjedő szabadságvesztés.