A felújított orosz metrószerelvények meghibásodásainak nagy része nem veszélyezteti az utasok biztonságát – mondta a TV2 reggeli műsorában Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója. Azt tagadta, hogy a szerelvényekkel kapcsolatban „bármiféle utasbiztonsági kérdés” lenne.
Szerinte arról van szó, hogy „nem jól van beállítva egy-két dolog, jellemzően az ajtó”, de az utasok biztonságát okozó hibák „nem nagyon történnek”. Sokszor például azért kellett kiállítani a kocsikat a forgalomból, mert rossz volt az ajtónyitó kontroll-lámpája, és a vezető úgy látta, hogy az ajtó nyitva van.
Elárulta: azért tárgyalt múlt héten a metrófelújítást végző orosz cég vezérigazgatójával, mert a hibák olyan nagyságrendet értek el, hogy valamit tenni kellett. Olyan hibát viszont nem találtak, ami „azt mutatná, hogy ez a szerelvény rossz”, azt mondta, minden mérnök és a BKV szakemberei szerint is jól összerakott járművekről van szó, „csak gond van a végszereléssel és vannak olyan bosszantó hibák, amelyek nem történhetnek meg”.
Kitért arra is, hogy a Metrovagonmassal szembeni 800 millió forintos kötbérigény nem a meghibásodásokból adódik, hanem az orosz fél szállítási késedelméből. Jelenleg ugyanis 4-6 héttel vannak lemaradva.
Bolla leszögezte: a 3-as metró biztonságos, mind a régi szerelvények, mind az új szerelvények. (MTI)
Múlt pénteken a Nyugati pályaudvarnál hibásodott meg egy felújított orosz metrószerelvény, az ajtók 12 percen át nem nyíltak ki, de az utasok a vésznyitóval sem tudtak kiszabadulni. Az utasok pánikba estek, sírtak és kiabáltak.