Azokban az esetekben, ahol a rendelkezésre álló információk alapján meghatározható volt a kárösszegek nagysága és a kiutaláshoz szükséges dokumentumok is beérkeztek – mint például a kártérítési igényre vonatkozó bejelentés, illetve a gyámhatóság hozzájárulása –, a veronai baleset károsultjai és hozzátartozói számára a Groupama kifizette a kártérítési összegeket – tudatta közleményben a veronai buszbaleset áldozatainak kártérítését intéző biztosító.
Ahogy megírtuk, a buszbaleset áldozatainak hozzátartozói nemcsak azt nem tudják még pontosan, hogy mi történt, de állításuk szerint a Groupama olyan méltatlan összeget ajánlott fel, amelyet visszautasítottak: egy elveszített gyermek után a család szülőnként hatmillió, testvérenként hárommillió, nagyszülőként pedig egymillió forintot kap. Ennek eddig még csak részleteit utalták ki.
A biztosító a tragédia után néhány héttel előleg gyanánt utalt át egymillió forintot a károsultaknak, míg az általuk egyoldalúan felajánlott összeget májusban, a múlt héten küldték meg. Miközben hónapokkal korábban kormányszinten egyeztettek arról, hogy a hozzátartozóknak minél hamarabb, családonként kell egy nagyobb összeget kiutalni.
Ezeket az állításokat a biztosító nem cáfolta. A közlemény szerint a jogszabályoknak megfelelően az elhunytak minden közeli hozzátartozója – szülők, testvérek és nagyszülők – részére sérelemdíjat is fizetett a biztosítótársaság. A súlyos sérülést szenvedettek esetében egészségi állapotuk alakulásától függően lesz meghatározható a sérelemdíj végleges nagysága, de az előlegeket már nekik is kifizették.
A tartós gyógykezelésre szoruló sérültek egészségi állapotával összefüggő többletkiadásokat megtérítette, illetve folyamatosan téríti a biztosítótársaság, és a könnyebb sérültek, vagy közvetlen fizikai sérülést nem szenvedettek számára is „jelentős összegű” sérelemdíjat fizetett, illetve fizet ki.
Hozzátették, hogy a társaság a baleset érintettjeivel, áldozatainak hozzátartozóival továbbra is aktív párbeszédre törekszik, így az átutalt sérelemdíjakkal kapcsolatban is biztosítja a lehetőséget a további egyeztetésre. Van néhány család, akiktől ez idáig még nem érkezett kárigény, ezért a biztosítótársaság az ő esetükben tovább keresi a kapcsolatfelvétel lehetőségét annak érdekében, hogy kárigényüket felmérhesse, és számukra is mielőbb kártérítést nyújthasson.