Budapest metróhálózatán 242 forint egy utazás átlagos költsége, ennél kétszer kerül többe egy utazás a 4-es vonalon – írta meg a 444.hu.
A 4-es metró 2014-es megnyitásakor rögtön 8 milliárd forinttal emelte meg a BKV működési kiadásait, pedig csak 23 kilométerrel nőtt a hálózat. 2016-ban az egy utazásra eső költség így alakult:
- M1: 182 forint
- M2: 230 forint
- M3: 187 forint
- M4: 484 forint
A portál számításai szerint ha a buszozás és a metró költségeit hasonlítjuk össze, a 4-es metró akkor is pokoli rosszul teljesít. A 2-es és 3-as metró számai azt mutatják, hogy megéri ezeket a vonalakat használni: egy metrós férőhely-kilométer csak a fele annyiba kerül, mint a buszos. A földalatti esetében már magasabbak az árak, de a 4-es metró számai már 4-szer magasabb a buszozáshoz képest is.
A budapesti metrók fenntartása drága feladat, 2016-ban 37 milliárd forintot vitt el, 2700 embert foglalkoztatott a BKV-nál.
A 444.hu kiszámolta, milyen üzletet is csináltunk a 3-as metró szerelvényeinek felújításával. Emlékeztetnek: ha a hármas vonalra új metrókat vettünk volna, az 70-80 milliárd forintba került volna. Ezek a kocsik harminc évig futnak, ennyi idő alatt csak az alacsonyabb karbantartási költség miatt 45 milliárdot spórolhattunk volna – derül ki a cikkből.