Belföld

Az oktatási államtitkár szerint a PISA-felmérés eredményei nem feltétlenül állnak kapcsolatban a társadalom sikerességével

Az elmúlt években növekedett a tanárképzésbe jelentkezett és felvett hallgatók száma – mondta az oktatási államtitkár szerda reggel a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.

Palkovics László szerint ez többek között annak is köszönhető, hogy számos támogatást, ösztöndíjat adtak. Ezek mellett az életpályamodell kidolgozása nyomán is vonzóbbá vált a pedagógusi pálya: már máshogy “pozícionálják” ezt a szakmát – értékelt az államtitkár.

Beszélt arról is, hogy a tanárok továbbképzését is szeretnék továbbfejleszteni, az ugyanis nem jó, hogy a pedagógusok maguk döntik el, milyen tanfolyamra tudnak, akarnak menni. Az adott iskolaközösségnek kell eldöntenie, hogy a tanárnak milyen kompetenciákra, és azokhoz milyen továbbképzésre van szüksége.

Palkovics László az M1 aktuális csatorna műsorában közölte, a PISA-felmérés eredményeit komolyan veszik, és a köznevelési törvényben meghatározzák azokat elemeket, amelyeket módosítani kell. Ugyanakkor megjegyezte: a PISA-felmérés eredményei nem feltétlenül állnak korrelációban a társadalom sikerességével.

Az államtitkár azt is mondta: nem szükségszerűen azokból az országokból származnak a legjobb mérnökök, amelyek a PISA-teszten jól szerepeltek. Megjegyezte továbbá, hogy Izrael jóval többet költ oktatási rendszerére, mégis egyre rosszabbak a PISA-felmérésen elért eredményei.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik