A Népszabadság számításai szerint a legnagyobb árbevételű, a médiában rendszeresen feltűnő állami cégek a mostani ciklus első felében 26,3 milliárd forintot különítettek el rendezvényszervezésre. Ráadásul ezt az összeget a vállalatok azon a 25 milliárdos kereten felül költötték el, amit az Orbán-kormány még tavaly különített el a kommunikációs kiadásokra.
A napilap közel ezeroldalnyi közzétett dokumentumot nézett át. A kommunikációs közbeszerzések egyik nagy nyertese a Rogán Antal szomszédságában lakó Csetényi Csaba érdekeltsége, a Network 360, de surranópályán egy másik kommunikációs ügynökség is hatalmasra nőtt. A Népszabadság kutatásai során alig talált olyan állami vállalatot, amelyik ne szerződött volna a Young&Partners-Trinity csoporttal, amely 2014 óta leglább 13 milliárd forintnyi megrendelésre tett szert. Ehhez pedig még hozzájönnek a Nemzeti Kommunikációs Hivatallal (NKOH)kötött szerzőséseik, ez további 7,2 milliárd forintot jelent. A csoport Kuna Tibor tulajdonában van. Kuna a Fidesz ifjúsági szervezetében indította karrierjét, tavaly 880 millió forint osztalékot vett ki cégeiből.
Rekordot dönthetnek
A Népszabadság szerint az intenzív költések miatt a 25 milliárdos állami keret kimerülőben van, ezért augusztusban az NKOH már ki is írta az új tendert. A kiírásban nem tették közzé a pontos összeget, így tualjdonképpen a költéseknek nincsen felső korlátja. A lap számításai szerint ha a 2018-as kormányalakításig akkora összeg folyik ki, mint 2014 tavasza óta mostanáig, akkor a teljes kiadás meghaladhatja a 100 milliárd forintot.