Budapestet sakkban tartja néhány tucat taxis, akik be akarják tiltatni a piaci versenytársakat. Rövid távon sikeresnek tűnhet az akciójuk, hiszen a döntéshozók olyan törvénymódosítást terjesztettek a parlament elé, amely megakasztaná a modernizációt, megakadályozná az Uber-alkalmazás használatát. Az Ubert 150 ezren használják Magyarországon azért, mert minőségi és megbízható szolgáltatást hozott Budapestre.
Ez állt az Uber legutóbbi közleményében és most ott tartunk, hogy az Országgyűlés ma elfogadhatja azt a törvénymódosítást, amely lehetővé tenné a közösségi személyszállító netes alkalmazásának blokkolását. Az erről szóló döntést a módosítás előterjesztője a fővárosi és megyei kormányhivatalok hatáskörébe utalja. A végrehajtás pedig a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság feladata. A szervezet a büntetőügyekben és a tiltott szerencsejátékok esetében szerzett tapasztalatait használná fel az Uber, illetve a hozzá hasonló diszpécser-szolgáltatások blokkolásához. A vállalkozás aláírásgyűjtésbe kezdett a tervezett tiltás miatt, és szorgalmazta, hogy legyen egy dialógus, tudjanak beszélni arról, hogy milyen szabályozási keret lenne az, ami egyrészt a jelenleg is működő, taxis piaci szereplők számára is elfogadható, ugyanakkor teret ad az új szereplőknek is. Úgy tűnik, eredménytelenül.
Az Uber álláspontja szerint az árverseny hiánya nagyon problémás tényező, hiszen a taxisok saját magukkal sem tudnak versenyezni, főleg nem a piaci szereplőkkel, pl. Uber olcsóbb viteldíjaival. Az árverseny hiánya természetesen a fogyasztóknak, tehát az utasoknak a legkevésbé jó, hiszen ennek hiányában nincs olyan motiváció, ami egyre olcsóbbá tenné a szolgáltatást. “Az árverseny újragondolása az első lépések egyike kellene, hogy legyen” – fejtette ki Fekete Zoltán.