Értékelt, kommunikált a kormány optimizmusügyi szuperminisztere, Lázár János, és hű szuperszóvivője, Kovács Zoltán.
Szó esett
- oktatásról
- buszgyártásról
- cigarettáról
- buszgyártásról
- Körmendről
- buszgyártásról
- oktatásról
- buszgyártásról
- és sok másról
Értékelt, kommunikált a kormány optimizmusügyi szuperminisztere, Lázár János, és hű szuperszóvivője, Kovács Zoltán.
Szó esett
Kész, vége, nincs több kérdés. Ha tetszett visszavárunk, jövő hét csütörtökön is biztos sok okosság hangzik majd el.
A doboz tej áfáját eszükbe sincs csökkenti. Lázár például csakis friss tejet adna gyermekeinek.
Simicska Lajos lapja kormánypárti lenne? Új fordulat
– nevet Lázár, miután “kormánypárti lap” címszó alatt idéztek neki az újságból.
Megvannak a megfelelő pénzügyi eszközök, ezer darabot simán forgalomba lehetne hozni. A BKK buszait amúgy is le kell cserélni a közeljövőben. Ilyen igényre a gyártó kapacitás megfelel.
Lázár és Kovács felvilágosította a Magyar Nemzet újságíróját, hogy a nyilvános adatok többsége az interneten is megtalálható, így – mivel az olvasás okosabbá tesz – érdemes lenne ott is böngészni. Megemlítették, hogy társszerzőként beírhatná őket is a készülő cikkbe a “meggyérült Magyar Nemzet olvasóinak.”
80 milliárd forintra, amiért a kormány a privatizációt felülvizsgálja.
Mármint a forgalmát persze. Ami azért is fontos, mert ha a metrót nem használjuk, vissza kell fizetni az építési költségeit az EU-nak.
Ma a kézi fegyver gyártását sem tudjuk megoldani. A védelmi ipar fejlesztése fontos a gazdaság szempontjából, vannak is rá tervek. Hamarosan pedig NATO-csúcs, teszi hozzá Lázár
Vissza a buszokhoz. A miniszter hangsúlyozta, a magyarok buszgyártó hírében állnak. Akkor lesz nemzeti ipar, ha a beszerzéseken együttműködés lesz. Ha ezer busz megjelenik az utakon, akkor az export is értelmet nyert. Hajrá, hajrá, hajrá.
Augusztusban lesz, mert mindig augusztusban van. Augusztus utolsó hetében.
Nehéz kérdés, hogy egy számjegyűre olvad-e a személyi jövedelemadó 2018-ig, állítja Lázár. Ez attól is függ, hogy milyen gazdasági növekedést ér el az ország a 2016-2017-es időszakban.
A dublini és a nemzetközi egyezmények miatt járkálhatnak szabadon a városban az ott elszállásolt menekültek.
Eredetileg 11 milliárdot szánt volna rá a kormány, mostanra 14,5 milliárdra nőtt ez az összeg. Lázár nem tudta megmondani, hogy miért, de délutánra pontos választ ígért.
A kormány a várpalotai elkerülőre 27-28 milliárdot költ, Veszprém bekapcsolása Székesfehérváron megtörténik az autópályára. Mivel a város meggyőzően érvelt, a kormány újra előveszi a 8-as főút déli elkerülő szakaszának felújításáról szóló 30 milliárd forintos fejlesztést.
Ezt szeretném aláhúzni. Vannak Magyarországon olyan sajtóorgánumok, melyek működtetése nem transzparens, ami fölvethet nemzetbiztonsági kockázatot
– válaszolt Lázár arra a kérdésre, vizsgálódnak-e magyar médiabirodalmakba öntött külföldi pénzekről.
1,6 milliárdot kell visszafizetnie az Országos Roma Önkormányzatnak az év végéig, holott az éves költségvezetése 361 millió forint. Lázár szerint már ez is nagy lehetőség, mert nem másnap reggelre kellett visszaadniuk a pénzt.
Olyan bírósági döntés született, amelynek hatására a jelenlegi cafetéria nem tartható. Tárgyalások folynak az átalakításáról.
Lázár János egyetlen kérdésre sem szeretett volna válaszolni. A kormányülésen nem jött szóba, ő pedig nem akart véleményt alkotni róla. Kósa Lajos focis hasonlatával kapcsolatban úgy fogalmazott, ő képtelennek tartja magát, hogy a képviselőtársa által elmondottakat lefordítsa.
Hiába adna lejjebb a menekültenkénti 250 ezer eurós tervezett büntetésből az Európai Bizottság, a kormány akkor sem fogadná el.
Ha bármelyik bevándorló érzékenységét érintettem volna, akkor elnézést kérek
– mondta Lázár a körmendi ablakbetörős esettel kapcsolatban. Megjegyezte, csak körültekintően szeretnének eljárni, folyamatosan tartják a kapcsolatot a polgármesterrel, aki kérte a város védelmének megerősítését.
Lázár János most épp azt magyarázza, hogy mit is jelent a magyar busz, a magyar buszgyártás. Egyáltalán létezik-e a fogalom? Megismételte, nincs szó másról, csak kérésről.
Szeretnének együttműködni a fővárossal. A 3-as metró felújításával kapcsolatban lengyel buszok helyett a darabonként 4-5 millió forinttal drágább magyar buszok vásárlására kérték a BKV-t, csak azért, hogy a magyar ipart erősítsék. De ők senkire nem erőltetnek semmit.
Lázár János pontos időt nem adott meg, de annyit elárult, Orbán Viktor jövő héten az ellenzéki vezetésű Salgótarjánba utazik. Hogy a szintén szocialista irányítású Szegedre mikor megy a miniszterelnök, még nem tudni.
Lázár a zöldítés híve, Budapesten túl sok az aszfalt. A Kelenföldi pályaudvar felújításával a Déli pályaudvar kiváltható, hibrid megoldást nem tart elképzelhetőnek, így az erdei vasút sem jöhet szóba. Furcsa hasonlattal élt, szerinte a langyosat az Isten is kiköpi.