Még a múlt héten tettük fel a BKK-nak a nagy kérdést, hogy a tavalyi ígéretükhöz hűen lezárják-e idén a Nagykörút egy szakaszát a villamosforgalom előtt. Tavaly, amikor a fonódó villamoshoz kapcsolódóan a Margit körút hídhoz közeli szakaszán építették át a villamospályát, a Nagykörút északi szakaszán is feltépték a síneket, hogy felújítsák a pályát. Akkor az volt a mondás, hogy pár év alatt szisztematikusan végigmennek a körúton és új vágányzatot kap a 4-6-os. Erre kérdeztünk rá, a BKK helyett pedig a Főpolgármesteri Hivatal válaszolt, tömören és reménykeltően:
Az idei évben nagyobb vágányzár nem várható a Nagykörúton.
Ha már villamos, felröppent a hír Újlipótvárosban, hogy a 2-es villamos északi bővítése úgy nézne ki, hogy a rakparton vezetett vonal kedvéért leharapának egy darabot a Szent István park zöldfelületéből is. A felhorgadt kedélyek miatt megkérdeztük a fővárostól, hogy áll a projekt jelenleg. A lényeg, hogy ez hosszútávú terv, az úszó vb-ig már nem épül meg a villamos. A megvalósíthatósági tanulmány 2013-14-ben elkészült, eszerint megtérülő lenne a bővítés az utasszám szemszögéből. DE! A vonal vezetése viszont nem egyértelmű:
A két lehetséges változat, a Pozsonyi úti és a Pesti felsőrakparti vonalvezetés is a szűkületek és a közel álló lakóházak miatt problémás. A külső szakaszon, az Esztergomi úton át történő vezetés lenne a legtöbb utas számára kívánatos, az viszont szélessége miatt egyáltalán nem alkalmas a villamosközlekedésre, továbbá az 1-es villamoshoz sem tudna kapcsolatot biztosítani. A Népfürdő utcán jobban elférne a villamos, de ez esetben is kérdés, hogy milyen nyomvonalon jutna a Népfürdő utcába, és az Árpád híd környezetében hol lehetne a végállomást kialakítani.