Belföld

Így terel a BKK: újabb buszjáratok szűnhetnek meg

buszvezeto(960x640)(1).jpg (Array)
buszvezeto(960x640)(1).jpg (Array)

Szerda estig véleményezhették az utasok azt a tervezetet, amelyet a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a 4-es metróhoz kapcsolódó felszíni közlekedés kapcsán készített. Ahogyan korábban beszámoltunk róla, a társaság a felszíni közlekedését azzal indokolta, hogy a 4-es metró elindulása óta egyre többen utaznak a vonalon, míg a felszíni járatok kihasználtsága csökken. A Világgazdaság kérdésére a BKK közölte: önmagában attól, hogy tervezetthez képest esetleg kevesebben használják a 4-es metrót, a beruházást támogató Európai Unió még nem büntet. Az utasszám nem támogatási kérdés, 2017 tavaszáig a beruházás nemzetgazdasági megtérülését kell igazolni. A BKK által vállalt eredményindikátor a „megtakarított eljutási idő a fejlesztett szakaszokon (utasóra/év)”, ennek fejlesztésére a BKK nagy még egy éve van.

A cég a Buda különböző területeiről a Rákóczi út térségébe beérkező, illetve Zugló és Újpalota felé közlekedő buszjáratok rendeszét úgy alakítaná át, hogy a Rákóczi úti buszkínálatot átcsoportosítja. A belváros és Újpalota közötti kiszolgálás nem változna, de Buda felé a buszok jellemzően nem a 4-es metró felett közlekednének.

A változás harminc buszjáratot érintene: hosszabb úton járna a 8-as, az 58-as, módosulna az 53-as útvonala és nem közlekednének a 107-es buszok. A módosításokat a kapcsolódó egyeztetéseket követően vezetnék be a lap szerint. A Világgazdaság kérdésére a BKK közölte: ha az egyeztetésre bocsátott tervezetet valósítják meg, az a becslések alapján mintegy 900 millió forint megtakarítást jelentene egy évben. A cég ígérete szerint az M4-es metró kelenföldi végállomásánál P+R parkolók létesültek és létesülnek, ezeknek a megközelítését a Budaörsi úti csomópont várhatóan áprilisban megújuló forgalomtechnikai kialakítása is segíti majd.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik