Az Index kérdezte meg a BKK-tól, hogy mi az oka annak, hogy a frissen átadott budai fonódó villamos vonalán csak néha-néha látni új villamosokat, bár a közlekedésszervező cég a fonódó vonal kampányában nem győzte hangsúlyozni, hogy az új vonalon új CAF-villamosok fognak járni.
Mint a BKK-tól megtudták, a fonódó villamoshálózaton a reggeli csúcsidőben 98 villamos közlekedik egy időben, ezeknek mindössze 7 százaléka új. Szeptember óta ugyan folyamatosan érkeznek Spanyolországból az új CAF villamosok, de még nem érkezett meg az összes. Ráadásul a budai fonódó vonalon egyelőre nehézkes az új villamosok tárolása, mert míg a kőbányai Száva utcai kocsiszín alkalmas már erre, a budafoki még nem, ennek átalakításához még csak nemrég fogtak hozzá.
A portál információi szerint a Budafoki kocsiszín még több mint egy évig nem készül el, ezért a nyárig megérkező 10 CAF-fal együtt 17 villamos ingázik majd a két városrész között.
Csütörtökön a BKK helyreigazítást kért az adatok miatt. A következőket közölték:
“A fonódó villamoshálózaton a reggeli csúcsidőben 98 villamos közlekedik egy időben. A 41 darab Ganz „ipari csuklós” és az 50 darab kétkocsis Tatra villamos mellett a 17-es villamos vonalán öt CAF, a 19-es villamos északi ágán pedig két CAF villamos közlekedik munkanapokon. Az alacsonypadlós járművek aránya a jövőben mindkét vonalon növekszik majd a tíz opciós jármű forgalomba állását követően. A hosszú CAF villamosok várhatóan 2016. március végétől állnak folyamatosan üzembe az 1-es villamos vonalán.
Az Indexen, valamint az az alapján a 24.hu oldalon megjelent cikk hamisan sugallja, hogy a BKK a kommunikációjában folyamatosan kiemelte, hogy a Budai fonódó villamoshálózaton kizárólag CAF villamosok járnak majd. Ezzel szemben, ahogyan azt a BKK mindig is kommunikálta, a megújult vonalakon vadonatúj, akadálymentes CAF villamosok is közlekednek.”