Belföld

Francia multi nyerhet a Simicska-Orbán háborún

A világ első számú közterületi reklámcége, a francia JCDecaux nyerheti a legtöbbet a Mahir kivéreztetésével.

A hatalom – akarva-akaratlanul – egy multinak készíti elő a terepet, ha ugyanis a főváros kivérezteti a Mahirt, egy olyan vállalat marad, amely 15 évig be van betonozva Budapest szövetébe. Ez a francia JCDecaux, a világ első számú közterületi reklámérdekeltsége – írja a Válasz.hu a Heti Válaszban holnap megjelenő cikk előzetesében. Komoly piaci részesedéshez juthat még a 2018-as választások előtt a ma már Garancsi Istvánhoz tartozó ESMA Zrt. is. Ezt a szakma magától értetődőnek tartja.

A Mahir-szerződés felmondása azért lehetett életbevágó a fővárosnak, hogy többé ne legyen tilos a hirdetőoszlopok 50 méteres körzetében az egyéb reklámtevékenység. Azaz, hogy új plakáthelyeket létesíthessenek a „franciák” vagy az ESMA – függetlenül attól, maradt-e oszlop a környékükön.

A hetilap több fővárosi és kerületi forrása megerősítette, az új közterületi leosztásnál a Fidesz számít a JCDecaux Hungary jogelődjét, a Multireklám nevű céget 2007-ig vezérigazgatóként irányító Tombor András tanácsaira. A csütörtöki Heti Válasz arra is emlékeztet, hogy a Mahir-oszlopok bontásában jeleskedő Budapest Közút Zrt.-t Almássy Kornél vezeti. Ő 2008-ban Tombor háttértámogatásával próbálta megszerezni az MDF elnöki székét. Kedden egyébként a Fővárosi Törvényszék úgy döntött, hogy a Mahir hirdetőoszlopait nem bonthatja tovább a főváros,  644 oszlopnak biztosítani kell a korábbi szerződés szerinti közterület-használatot.

 

 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik