A tervezett határidő betartásával, szerdán lezárul a budai fonódó villamoshálózat műszaki átadás-átvétele – közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A forgalom jövő január 16-án indulhat meg, addig a hiányosságok pótlása és a járművezetők oktatása zajlik.
A BKK közölte: a beruházással a budai villamosvonalak több évtized után ismét egységes hálózatot alkotnak, és új, átszállásmentes kapcsolatok jönnek létre Észak-, Közép- és Dél-Buda között. A korábbi 17-es villamosvonalat egységesítették a 19-es, 41-es és 61-es vonalakkal, így észak-déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes kapcsolat épül ki a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva és Kelenföld felé.
Nemcsak a villamosvonalakat kötötték össze, de a meglévő Frankel Leó utcai és Bécsi úti villamosvonalat is felújították a Margit hídtól a Tímár utcáig. Új út- és járdaburkolatot építettek és felújították a közműveket. Az eddig kettéosztott Zsigmond térből új, könnyebben átjárható, nagyméretű park jött létre.
A Margit híd és a Batthyány tér között új villamospálya épült. A Margit híd alatt a vágányok egy rövid szakaszon egymásba fonódnak, így csak egy közúti sávot foglalnak el. A HÉV-alagút szerkezetét megerősítették és szigetelték, hogy kibírja a terhelést.
A BKK a III. kerületi buszjáratok rendszerét is átalakítja úgy, hogy az új villamosvonalakat minél kényelmesebben és gyorsabban el lehessen érni. Az új menetrendet rövidesen részletesen ismertetik. Zajlik még a Clark Ádám téri villamosalagút kiszélesítése és felújítása, aminek befejezése márciusban várható, addig a Lánchídtól északra, illetve délre állnak meg az arra közlekedő villamosok.
A fonódó villamoshálózat kiépítése során 15 kilométernyi sínt fektettek le és 22 akadálymentes peront alakítottak ki.