A JAS-39 készültségi géppár egy Boeing 767-es kanadai felségjelzésű utasszállító miatt emelkedett a magasba, mert az úgy haladt át szlovák légtéren, hogy nem lépett kapcsolatba az ottani civil légi irányítással. Bár a szlovák légierő sikeresen elfogta a kanadai felségjelzésű repülőgépet, a pilóták továbbra sem léptek kapcsolatba a szlovák légi irányítással – derült ki a honvédség közleményéből.
Mire a Torontó-Athén között közlekedő civil járat a magyar légtérbe ért volna, a NATO légi hadműveleti központja azonnali felszállásra adott parancsot a magyar vadászgépeknek.
A magyar légierő két Gripenje röviddel reggel 7 óra után szállt fel, és pár perc múlva már vizuális kapcsolatot létesített a civil utasszállító pilótáival, akik ezt követően felvették a rádiókapcsolatot a magyar földi irányítással.
A vadászgépek – az ilyenkor szokásos előírásoknak megfelelően – a légtérhatárig kísérték az utasszállítót, amely a repülési tervének megfelelő útvonalon kilépett a magyar légtérből.
A riasztást követően a Gripenek rendben visszatértek a kecskeméti repülőbázisra.