Belföld

Minden akadály elhárult Mészáros Lőrinc elől

Végre belevághatnak a zsíros megbízásba, ugyanis hivatalosan is lezárult a Győr-Gönyű kikötő fejlesztésével kapcsolatos és a Közgép eltiltásához vezető pályázat.

Így a nyertes konzorcium, benne a Mészáros és Mészáros Kft. hozzáláthat a munkálatokhoz, írja a Világgazdaság, ipari források szerint az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság már aláírta a szerződést a Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztésére kiírt közbeszerzési pályázat nyertesével, a Kikötő Konzorciummal.

A közbeszerzési pályázat pedig hivatalosan szerdán zárult le, miután az európai uniós lapjában, a TED-ben megjelent az eljárás eredményéről szóló tájékoztató. Ez az a tender, ahol a legalacsonyabb ajánlatot az Orbánnal háborúban álló Simicska Közgépe, valamint a Kötiviép’B Kft. adta, 218 millió forinttal kisebb összeggel az A-Híd, Swietelsky Vasúttechnika Kft., Mészáros és Mészáros Kft. alkotta Kikötő Konzorcium 6,891 milliárd forintos ajánlatánál.

De nem a Közgép nyert, hamis adatközlésért ki is zárták őket a pályázatból, ők a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDB) fordult, az azonban elutasította a társaság jogorvoslati kérelmét, és a valótlan adatközlésben a Közgép felelősségét is megállapította. Ezért a cég a közbeszerzési törvény alapján három évig nem indulhat közbeszerzési pályázatokon.

A Figyelő közben Mészáros birodalmáról ír, felsorolni is nehéz szerintük az utóbbi években szerzett skalpjait, a közbeszerzési pályázati győzelmeket, valamint a megszerzett új érdekeltségeket, amelyek nyeresége már Mészáros Lőrinc és cégei, családja folyószámláit gyarapítja, a dinamika mindenesetre Simicska Lajos birodalmának legszebb időszakát idézi.

Mészáros az érettségi után,a ’80-as években állt a saját lábára, egyik barátja szerint akkor vágott bele a privát agrártermelésbe, de azt nyilván maga sem gondolta, hogy egyszer országos hírű milliárdos lesz, egyben a miniszterelnö k barátja, bizalmasa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik