Belföld

Vona Gábor MLM-ügynök volt – bepalizott ügyfelek maradhattak mögötte

A 2F Iskola ügyfelei nem szállhattak ki úgy a tanfolyamszerződésükből, hogy ne bukjanak, a Jobbik elnöke úgy érezte, hogy ő tisztességesen végezte a munkáját, de tudott a feltételekről – írja az Index.

Számos ügyfél számára most ért a végrehajtási ügyük abba szakaszba, hogy elúszik a kocsijuk, az értéktárgyaik vagy éppenséggel a nyugdíjuk vagy fizetésük jó része. A 2F Iskola ügyfelek számára kifejezetten hátrányos tanfolyamszerződését ugyanis úgy írták meg, hogy szinte lehetetlen volt kiugrani belőle kár nélkül. Sokan pedig arra panaszkodnak, hogy az multi level marketing (MLM) rendszerben értékesítő cég ügynökei teljesen mást ígértek nekik. Ezt azonban nem tudják bizonyítani.

Hintába ültették őket

Vona Gábor épp ennél a cégnél volt MLM-ügynök 2004-2006 között – derül ki az Index cikkéből. A Jobbik honlapjára kirakott rövid életrajza alapján 2004-től “oktatásszervező” volt egy nemzetközi nyelviskolánál, amely a 2F Iskola magasabb szintű értékesítő ügynöki posztját takarja.

 
Fotó: Facebook 

A 2F Iskola nyelvi és informatikai felnőttképzést kínált, meglehetősen drágán. Egy féléves nyelvi kurzusért a 15 ezer forintos beiratkozási díj mellé elkértek 260 ezer forintot, de egy “számítógépes műszaki rajzoló és számítógép-használó” tanfolyamért 430 ezret is. A honlapjukra nem tették ki az árakat, és telefonos ügyfélvadászaik se mondhatták el, ezeket csak az ügynökükkel történő személyes értékesítéskor lehetett megtudni.

Az MLM-es értékesítés a volt alkalmazottaik beszámolói és a későbbi perek alapján egy címlista alapján anonim számról telefonos operátorok hívásával indult. Két-három héttel később, amikor az ügyfelek már kevésbé emlékeztek a korábbi puhatolózásra, felhívta őket az MLM-ügynök. Aztán jött az első trükk, pontosabban egy hazugság arról, hogy most van az utolsó lehetőség beiratkozni a kívánt tanfolyamra, úgyhogy azonnal kell dönteni.

Tudott a szerződési feltételekről

A 2F-es ügynököket – egy éppenséggel Vona Gábor által beszervezett munkatársuk beszámolója alapján – egy sor egyéb okosságokra is kitanították, hogy az ügyfelek minél kevésbé tudjanak alaposan végiggondolt döntést hozni.

A legerősebb trükk viszont magában a szerződésben rejlik. Olyan papírt írattak alá az ügyfelekkel, ahol a szerződés megkötésének pillanatától csak 7 napjuk volt ingyen elállni a megállapodástól, míg a tanfolyam sokszor hónapokkal később kezdődött, így ha kiderült, hogy az anyanyelvi tanár közel sem anyanyelvi vagy épp nem is tud elég jól az adott nyelven, akkor már nem volt mód visszakérni a pénzt.

Vona Gábor telefonos értékesítőként kezdte a cégnél, majd lett belőle az egyik legjobb oktatásszervező, aki mentorként is dolgozott. Új munkatársaknak tanította meg a szakma trükkjeit nagyjából 2004-2006 közt.

A Jobbik pártelnöke az Indexnek elmondta: ő úgy érezte, hogy tisztességesen végezte a munkáját, de tudott a szerződés feltételeiről. Emlékszik ugyan panaszokra, de ilyenek szerinte mindenhol vannak, ő találkozott sok elégedett ügyféllel, akik további tanfolyamokra fizettek be a cégnél. A visszamondásokkal nem neki kellett foglalkoznia.

„Nagyon nehéz munkakör volt, nagyon kellett mennie az embernek, folyamatosan. Felőrli az embert egy ilyen munka. Több helyen is dolgoztam értékesítőként, van viszonyítási alapom. Nagy volt a fluktuáció, én is másfél-két évig voltam csak. Egy-két év után mindenki továbbállt” – mondta.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik