vonat, szeged, MÁV (Array)
Belföld

Keleti, Nyugati, Déli, nem tervez főpályaudvart a MÁV

Budapest sajátos közlekedési térszerkezete és nagy beépítettsége miatt óriási beruházást igényelne egy központi pályaudvar, ezért a MÁV a Keleti és a Nyugati pályaudvar fejlesztésére helyezi a hangsúlyt.

A központi, átszálló vagy átmenő forgalmú nemzetközi MÁV-pályaudvar kialakításával foglakozó tanulmányok egyöntetű megállapítása, hogy egy főpályaudvar nem eredményezne a jelenleginél kedvezőbb közlekedési helyzetet Budapesten, ezért inkább gazdaságosan üzemeltethető, többfunkciós városi intermodális csomópontok létrehozása a cél – tudta meg a Napi Gazdaság a MÁV-tól.

Értesüléseik szerint az Állomásfejlesztés – IKOP 2014-2020 című program egyik legfőbb eleme a Keleti és a Nyugati pályaudvar utasforgalmi tereinek és értékes épületállományának fejlesztése, megújítása.

Egy tanulmány szerint a központi, átmenő állomás létesítésére vasútüzemi szempontból a Ferencváros állomás, a Duna és a Népliget közti terület lenne a legalkalmasabb, de komoly fejlesztést igényelne a tömegközeledési kapcsolat megteremtése, fejlesztése. A másik megoldás a központi pályaudvar tervére Kőbánya lenne, a környék beépítettsége mellett azonban ennek a tervnek is a városi tömegközeledési kapcsolat az egyik gyengéje.

Merthogy sem idehaza, sem a többi európai országban nem tombol az ilyenkor szokásos influenzajárvány. És az idén várhatóan nem is fog. Hát persze, hogy ez is összefügg a koronavírussal.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.