Belföld

Hiába volt olcsóbb Simicska, Mészáros Lőrincé a zsíros biznisz

Majd negyedmilliárddal kevesebbért fejlesztette volna a Közgép a győr-gönyűi kikötőt, mégis a felcsúti polgármester cége, a Mészáros és Mészáros Kft. lett a befutó.

Mészáros Lőrinc szerepvállalásával megalakult, egyedüli érvényes ajánlatot adó Kikötő Konzorcium 6,89 milliárd forintért építheti meg mindazt, amit a legolcsóbban vállalkozó Közgép csapata 6,67 milliárd forintért megcsinált volna – írja a Népszabadság.

Simicska cége – a hatalmas árelőny ellenére – azért bukott el, mert a kiíró öt érvénytelenségi okot is kiszúrt ajánlatában. És noha a Közgép jogorvoslati kérelme nyomán vizsgálódó Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a kifogásolt ötből négy pontot nem tartott elég alaposnak, a megmaradt egyedülire hivatkozva nem csak a kikötőépítésből zárták ki a céget. Ennél kellemetlenebb, hogy a társaságot egy szerb alvállalkozója hajóinak fedett fedélzet-méreteire vonatkozó, hibás adataira hivatkozva, hamis adatszolgáltatással vádolták meg, és három évre kizárták a közbeszerzésekből – olvasható a portálon.

Nemcsak Simicska cége vérzett el: a 7,3 milliárd forintos ajánlattal pályázó Duna Aszfaltot, valamint a 7,1 milliárdos áron vállalkozó Strabag MML Kft. csapatát – a többi közt – a nem megfelelő hiánypótlásra hivatkozva zárták ki.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik