Belföld
Ikarus 260 (Array)

Kiderült, miért fűtenek a kánikulában a BKV buszain

Kerner Zsolt
Kerner Zsolt

újságíró. 2015. 07. 24. 16:47

Termikus kölcsönhatások miatt van negyven fok a buszokon.

Korábban a témában:

“A BKV új hibrid Volvo buszain 36 és 45 Celsius-fokos hőmérsékleteket mértünk úgy, hogy ment közben a légkondi!” – ezt írta az Indexnek az egyik olvasójuk buszozás után. A lap rákérdezett a BKV-nál is, miért lehet ez. Ezt válaszolták:

“A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a légkondicionáló berendezéssel felszerelt autóbuszokon működjön a klíma. Amennyiben az ellenőrzés során nem működő klímával találkozunk, a BKK kötbér fizetésére kötelezi a szolgáltatókat.

Ebben a forróságban kiemelten ellenőrizzük a légkondik működését, és meghibásodás esetén soron kívül javítják azokat, a buszokat pedig azonnal, vagy a lehető leggyorsabban cserélik”

Akkor miért érezhetjük azt néhány buszon, hogy a fűtés be van kapcsolva? A BKV szerint azért, mert bizonyos típusoknál a fűtőtestekhez vezető csövek a kipufogórendszerhez közel futnak, és „termikus kölcsönhatás révén” meleget vezetnek az utastérbe.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

12 June 2018, Germany, Berlin: German Chancellor Angela Merkel (CDU) and German Interior Minister Horst Seehofer (CSU), greet each other at the start of a CDU / CSU parliamentary group meeting in the German Bundestag. Photo: Kay Nietfeld/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.