Belföld

Kiderült, miért fűtenek a kánikulában a BKV buszain

Ikarus 260 (Array)
Ikarus 260 (Array)

Termikus kölcsönhatások miatt van negyven fok a buszokon.

“A BKV új hibrid Volvo buszain 36 és 45 Celsius-fokos hőmérsékleteket mértünk úgy, hogy ment közben a légkondi!” – ezt írta az Indexnek az egyik olvasójuk buszozás után. A lap rákérdezett a BKV-nál is, miért lehet ez. Ezt válaszolták:

“A Budapesti Közlekedési Központ kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a légkondicionáló berendezéssel felszerelt autóbuszokon működjön a klíma. Amennyiben az ellenőrzés során nem működő klímával találkozunk, a BKK kötbér fizetésére kötelezi a szolgáltatókat.

Ebben a forróságban kiemelten ellenőrizzük a légkondik működését, és meghibásodás esetén soron kívül javítják azokat, a buszokat pedig azonnal, vagy a lehető leggyorsabban cserélik”

Akkor miért érezhetjük azt néhány buszon, hogy a fűtés be van kapcsolva? A BKV szerint azért, mert bizonyos típusoknál a fűtőtestekhez vezető csövek a kipufogórendszerhez közel futnak, és „termikus kölcsönhatás révén” meleget vezetnek az utastérbe.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik