Belföld

700 millióval drágább, de legalább nem Simicska nyert

közgép (Array)
közgép (Array)

Újra túl sokat spórolt volna a kormánynak a Közgép Zrt., újra kizárták.

A Duna Aszfalt építhet zajvédő falat az M0-s déli szektoránál 1,76 milliárdért. A Népszabadság szerint az új Közgépként emlegetett cég úgy lett az egyetlen érvényes ajánlattevő, hogy a közbeszerzést kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. „aránytalanul alacsony ára miatt” például kizárta az eljárásból a Közgépet és a KÉSZ Kft.-t.

A NIF által eredetileg 1,8 milliárdra becsült munkától 1,78 milliárdos ajánlatával A-Híd megfelelő referencia híján, a Colas (1,81 milliárdos ár) a javasolt panel jellemzői miatt esett ki. Győztesnek először a Zajép Kft.-t hirdették ki, de a Közgép a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult. Ezt követően korábbi tendergyőztes nem „tett eleget” a hiánypótlási felhívásnak, így a Duna Aszfalt maradt – írja a Népszabadság.

Mint korábban megírtuk, a Közgép nem először marad alul a versenytársakhoz képest alacsonyabb árajánlatával. A cég a győztesnél 238 millió forinttal olcsóbb ajánlatot tett akkor is, amikor a Budapesti Közlekedési Központnál pályázott egy felüljáró felújítására. Kizárták, mondván, egységárai túl alacsonynak bizonyultak „úgy a többi ajánlattevő, mint ugyanezen vállalkozó saját (korábbi) egységáraihoz viszonyítottan”.

Sajtóhírek szerint alacsony áraival Simicska Lajos Brüsszel figyelmét akarja felhívni a magyar közbeszerzésekre. Ha nyer ezekkel az árakkal, akkor is nyer, ha nem, akkor is eléri, hogy az EU-s pénzek elköltői magyarázkodni kényszerülnek, miért nem a legalacsonyabb ajánlatot hozták ki nyertesnek. Ráadásul a Közgép azzal is borsot tör a kormány orra alá, hogy olcsó árai miatt a helyére lépő új kedvenceknek nem marad elég nyereségük „egyéb” célokra.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik