Belföld
Lajos, a terminátor (Array)

Agyafúrt trükkel próbál túlélni Simicska

Tóth Richi
Tóth Richi

Na, ugye. 2015. 06. 16. 06:35

Az Orbánnal összekülönbözött oligarcha nem adja fel. A Közgép mostanában a versenytársakhoz képest alacsonyabb árajánlatokkal indul, de ha nem nyer, ő azzal is csak nyerhet.

Korábban a témában:

A Közgép 238 millió forinttal olcsóbb ajánlatot tett egy közbeszerzésen a későbbi győztesnél, mire kizárták. A BKK a Grassalkovich út – Ócsai út – Haraszti út csomópontjánál a felüljáró felújítására írt ki közbeszerzést. Négy ajánlat érkezett.

Megírtuk nemrég, a Közgép 430 milliósát kizárták, mondván, az ajánlattevő bizonyos egységárai túl alacsonynak bizonyultak „úgy a többi ajánlattevő, mint ugyanezen vállalkozó saját (korábbi) egységáraihoz viszonyítottan”.

Mindenképp nyer

A Népszabadság mai számában arról ír, az alacsony árajánlataival Brüsszel figyelmét akarja a magyar közbeszerzésekre irányítani Simicska. Az oligarcha egyébként mindenképp jól jár. Ha ezekkel az árakkal is nyer, akkor túlél ezekben a szűkös hónapokban (l. Orbán – Simicska háború), ha nem az ő ajánlatát fogadják el, eléri, hogy az EU-s pénzek elköltői magyarázkodni kényszerüljenek, miért nem a legalacsonyabb ajánlatot hozták ki nyertesnek.

Az alacsony áraival már győzött is Simicska. A 61-es főút Nagykanizsát elkerülő, 2011-ben félbehagyott 3,3 kilométeres szakaszára a Közgép még tavaly beadta 1,3 milliárdos ajánlatát öt versenytárs mellett. Ez az előzetesen kalkulált mérnökárnál félmilliárd forinttal olcsóbb, írja a lap.

Brüsszel elgondolkodhat

A Miniszterelnökség sokáig nem adta hozzájárulását az eredményhirdetéshez, az is felvetődött, hogy a megkezdett munka annyiban marad, csak ne a Közgép nyerjen, de végül csak kihozták Simicska cégét nyertesnek.

A hírek szerint a második legjobb ajánlatot tevő cég negyedmilliárd forinttal csinálta volna meg drágábban az elkerülő utat. Brüsszelben most azt kell eldönteni az illetékes hatóságoknak, hogy ez a pályázói ár vagy az előzetesen becsült mérnökár (1,8 milliárd forint) magasabb volt-e az indokoltnál, és ha igen, jelzi-e ez a magyar infrastrukturális beruházások túlárazottságát.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.