Rosszul lett a 250-es busz sofőrje, de alig kapott segítséget, írja egyik olvasónk. Szilvia azt írta le levélben, ami az édesanyjával történt. Azt mondja, a buszsofőr kollégái nem voltak hajlandóak odamenni segíteni, és a mentő is csak egy óra alatt ért ki.
Alább a teljes levelet idézzük:
“Megdöbbentően elkeserítő az, amin átment Édesanyám.
A 250-es buszon utazott, amikor az Őrmezei megállónál szólt a sőför, hogy rosszul érzi magát, segítsen. A söfőr izzadt. anyu és pár ember pedig ott maradt vele, adott neki vizet, stb. De szegény már beszélni sem tudott, így anyukám beszélt a mentőkkel, akik ide-oda kapcsolták, és amikor érdeklődtek, körübelül mikor érnek ki, lerakták a telefont. A mentő végül egy óra múlva ért ki.
A másik érdekes – bár ez rossz szó – szokatlan dolog, hogy anyukám és egy másik hölgy próbálta kérni a többi söfőrt, szóljanak be a központba, vagy ők esetleg segítsenek, mert közvetlen kapcsolatban vannak a mentőkkel. Elhajtották azzal a szöveggel, hogy nekik ez pénzbe kerül és menniük kell.
Akik végül kijöttek, azok a közlekedési ügyeletesek voltak. Azt mondták, mit foglalkozzanak ők vele, mikor már úton vannak a mentők. Igen, ez igaz, de addig a kollégájuk meg is halhatott volna. MIndez 15:50 fele történt.“
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a BKK sajtóosztályát is. Az érdekelt minket, tényleg rosszul lett-e a sofőr, és ha igen, hogyan lehet, hogy ennyire lassan kapott csak segítséget. Egyelőre nem kaptunk választ.
Az Országos Mentőszolgálattól az alábbi közleményt kaptuk az üggyel kapcsolatban: “A hanganyagok és dokumentumok ellenőrzése során megállapítottuk, hogy a segélyhívás 15.56-kor, a 112-es segélyhívón keresztül érkezett a mentőkhöz. A mentőegység a riasztásától számított tizenhatodik percben a helyszínre érkezett, ahol egy eszméleténél levő, sőt járóképes férfi beteget talált (életveszélyre utaló tünetek, panaszok nem merültek fel), akit vizsgálatra kórházba szállított.”