Tarlós István, ahogy azt korábban a Fővárosi Közgyűlésen az interjúban is elmondta, szeretnék elérni az Európai Uniónál, hogy ne kelljen bevezetni a dugódíjat, amely most már Brüsszelen múlik. Mindemellett ha már be kell vezetni a dugódíjat, a jelenlegi helyzetben 2016 végéig, akkor „értelmezhető területen és mértékben kell biztosítani az autómentességet és a fővárost illető bevételt”.
A Magyar Nemzet felveti, hogy a jelenleg az M0-s körgyűrűn is beszedett útdíj mellett a dugódíj „szimpla pénzbehajtásnak” tűnhet. Tarlós István leszögezte: bárki bármit is mond vagy ír erről, semmilyen döntés nincs a zónahatárokról és a mértékéről. Szerinte a „kettős adóztatás” elkerüléséért a kormánnyal újra tárgyalni kell az útdíjról, a dugódíj bevezetésének műszaki-gazdasági hatásairól.
A főpolgármester az interjúban beszélt a hajléktalankérdésről is, amit Budapest egyik legfontosabb problémájának tart, amíg azonban szerinte egyesek álságos politikai haszonszerzés alapján lépnek fel a témában, jelentős változásra nem lehet számítani, bár így is tapasztalható előrelépés.
A politikus beszélt arról is, hogy egységesebb fővárost szeretne, a jelenlegi huszonhárom kerületnél kevesebbet tartana ideálisnak.