Gazdaság

Összevonnák a behajtási és parkolási díjakat

A Nemzetgazdasági Minisztérium is sürgeti a dugódíj bevezetését. Mivel nincs elég P+R parkoló, akár perek is indulhatnak.

A behajtási és a parkolási díj összeolvasztásának lehetőségére vár koncepciót a városvezetés a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK) – tudta meg a Népszabadság. Eszerint a dugódíjat megfizető autósoknak nem kellene külön fizetniük a köztéri parkolásért. A döntséhozók indoklása szerint ezzel könnyebben eladható lenne a dugódíj és az infrastruktúra problémáját is megoldanák, mivel az autósok a jyegyet a parkolóautomatánál válthatnák meg. A lap hozzáteszi: azokról nem esik szó, akik csak áthajtanának Budapesten, de nem állnának meg.

A dugódíj bevezetését állítólag a Nemzetgazdasági Minisztérium is sürgeti, mivel így jövőre 25 milliárd forinttal csökkenthetnék a BKV állami támogatását. Ez lehet az uniós támogatás egyik feltétele.
A lap emlékeztet: a dugódíj bevezetéséhez 15-20 ezer P+R parkolóra lenne szükség – jelenleg összesen 4-5 ezer van belőle. A 2016-hoz bevezetéshez csak idén 10-20 ezer parkolóhelyet kellene átadni, a főváros azonban eddig csak 500 megépítéséről döntött.

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a dugódíj bevezetése ellen nem lehet lázadni, de per indítható, ha egy jogszabályt, rendeletet nem lehet racionálisan végrehajtani.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik