Belföld

Wizz Air: nem igaz, hogy kezdő pilótákkal spórolnak

Airbus A320 (repülőgép, airbus)
Airbus A320 (repülőgép, airbus)

A társaság szerint minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével kapcsolatban, akár diszkont légitársaságról van szó, akár nem.

Csütörtökön a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének elnöke beszélt arról, hogy a diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat költséghatékonysági szempontból, így ugyanis jóval olcsóbb, hogy repülési órákat szerezzenek. A Wizz Air határozottan cáfolja a Demeter Csaba által elmondottakat.

A légitársaság közölte: minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével és képzésével, a műszaki ellenőrzéssel és a repülésbiztonsággal kapcsolatban. A Wizz Air teljes mértékben megfelel az Európai Bizottság által megfogalmazott szabványoknak, amelyeket a Magyar Légiközlekedési Hatóság is megvizsgált és jóváhagyott – írták. Kiemelték, hogy diszkont légitársaságuk kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, jelentős mennyiségű időt és erőforrást mozgósítanak annak érdekében, hogy biztosítsák, pilótáik megfelelnek a legmagasabb európai sztenderdeknek.

Demeter csütörtökön annak kapcsán tette a Wizz Air által kifogásolt kijelentést, hogy a kedden lezuhant Germanwings-gép pilótája 630 órányi repülési idővel rendelkezett. Az elnök arról beszélt, hogy a diszkont társaságok rendszerint tapasztalt kapitányokat keresnek, akikre rábízhatják a kezdő pilótákat, hogy azok repülési órákat szerezzenek.

Több más légitársasághoz hasonlóan egyébként a Wizz Air is bevezette azt a szabályt, hogy minden esetben két embernek kell tartózkodnia a pilótafülkében – ha az egyik pilóta kimegy, akkor egy légiutas-kísérőnek kell bemenni.

Fotó: MTI / Airbus

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik