Mint azt a Századvég stratégiai igazgatója írja, a reklámadó bevezetésekor Simicska tévéje, rádiója és lapjai egy oldalon álltak az RTL Klubbal, amikor egész oldalas hirdetésben tiltakoztak a reklámadó bevezetése ellen. Most, mikor a kormány és az RTL Klub került egy platformra, kiderült, hogy Simicska már nem tud az RTL mellé állni. „Több, mint elgondolkodtató. Lehet, hogy megvan a válasz arra, hogy vajon ki állhatott az elmúlt hetek, hónapok ügyei és a kormánypolitikusokkal szembeni támadások mögött” – írja G. Fodor Gábor.
A politológus úgy véli, hogy a lelkiismereti döntést hozó újságírók a széthúzás és megosztottság helyett az egységet választották, amely tiszteletre méltó morális álláspont.
A jobboldal szerinte azért tudott sikeres lenni, mert mindvégig ragaszkodott az egység, az “egy a tábor-egy a zászló” elvéhez. Az pedig intő példa lehet a széthúzásra, amilyen a baloldal kétségbeejtő állapota.