A próbaüzem közben előfordult, hogy a híd mindkét villamospályáján haladt egy-egy szerelvény. A villamosok a Közvágóhídtól a Budafoki útig közlekedtek, majd vissza – derül ki az MTI tudósításából.
Fotók: MTI/Mihádák Zoltán
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) korábban azt közölte: információik szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta annak az alapkérdésnek a tisztázására, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
Január 15-én a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleményében azt írta: az 1-es villamos új, meghosszabbított vonalszakaszának építése a tervezett ütem szerint halad; a Rákóczi-híd próbaterhelése, az új villamospálya megépítése után, februárban vagy márciusban lehetséges. Kiemelték: csak a Rákóczi híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon.