Mint arról korábban beszámoltunk, Hajdu László a Blikknek panaszkodott arról, válaszlépésen gondolkozik, mert a kerületet komolyan sújtja az M0-s és az M3-as bevezető szakaszának fizetőssé tétele. Jelentősen csökken az ezen az utakon elérhető nyolc bevásárlóközpont forgalma, s ennek következtében a kerület iparűzési adóból származó bevétele is kisebb lesz.
Jelenleg az M0-ra nem vesznek matricát a kukásautóknak, így most naponta 150-160 kukásautó csak a lakóövezeteken át jut el a szemétégetőhöz, ez ugyanis milliós tételt jelentene – állította Hajdu a szállító cég vezetőjével való egyeztetésére hivatkozva. Hajdú László szerint ezért az egyetlen eszközük az lehet, hogy nem engedik át a szemétszállító autókat Újpalota belső útjain. Vagy fizetnek és visszatérnek az M0-sra, vagy leállnak a szemétszállítással.
Csakhogy az FKF Nonprofit Zrt. vezérigazgatója délután a polgármesternek írt nyílt levelében cáfolta, hogy ő vagy bármely kollégája egyeztetett volna Hajduval, valamint azt is, hogy ne vettek volna matricákat járműveikre.
„Társaságunk egyik vezető beosztású munkavállalója sem egyeztetett Önnel ebben a témában, ilyen jellegű megkeresés, információ kérés az Ön részéről nem érkezett. Ezért kénytelenek vagyunk tájékoztatni, hogy Társaságunk hulladékgyűjtő járművei 2015. január 1.-től is ugyan azokon a XV. kerületi útvonalakon közlekednek, mint azt megelőzően. Ennek megfelelően a 3,5 tonna feletti célgépeink minden esetben az új jogszabálynak megfelelően bejelentésre kerülnek az állami útdíj fizetési (HU-GO) rendszerbe, az újonnan fizetőssé tett szakaszokra is megváltva az úthasználati jogot. A 3,5 tonna alatti járműveink esetében az összes járműre megvásárlásra kerültek a Pest megyei matricák, vagyis ezen járműveink is jogosulttá váltak az M3-as és M0-ás autópályák most fizetőssé tett szakaszainak használatára” – írta levelében dr. Horváth Béla, az FKF vezérigazgatója.