A hetilap szerint a digitális átállás miatt eshetett négy százalékponttal 2014 első hat hónapjában az RTL Klub és a TV2 közönségaránya. Műsoraikat átlagosan a tévézők 27 százaléka nézte. Ez jól jött a közmédiának, amely 16,7 százalékkal növelte részesedését.
A Figyelő jellemzőnek nevezi, hogy az évek óta legnézettebb Barátok közt az elmúlt évben több százezer nézőt veszített. A toplistákon viszont jön fel az M1, amely már olyan hetet is produkált, amikor a 18-59-es korosztályban a két legnézettebb műsort sugározta. Ehhez persze hozzájárult a labdarúgó-világbajnokság is.
A kereskedelmi csatornákon a hirdetéseket is kevesebben nézték, mint tavaly. A Nielsen Közönségmérés Kft. a Figyelőt arról tájékoztatta, hogy az első fél évben az összes eladott reklámból az RTL Klub és a TV2 részesedése az elért nézők száma alapján a tavalyi 51-ről 43 százalékra csökkent. A közmédia 4-ről 6 százalékra javította egy évvel korábbi eredményét. Arról eltér a szakértők véleménye, hogy ez a visszaesés a hirdetési bevételekben miként csapódott le.