Belföld

Nem emiatt ment szembe egymással két vonat

A biztosítóberendezés és az automata vészfékező is jól működött tegnap Dunakeszinél. Arról nincs, hír, akkor ki lehet a felelős.

Éjszaka fejezték be a helyszíni szemlét a balesetvizsgálók ott, ahol szombaton alig negyven méterre állt meg egymástól két vonat egymással szemben.

A Közlekedésbiztonsági Szervezet kommunikációs vezetője, Bajkó Erika elmondta: az eddigi információk szerint Dunakeszi állomás az eredetileg tervezett 3-4. vágány helyett a 8. vágányra fogadta a Budapest felől érkező személyvonatot, amely a biztosítóberendezés korábban már ismert hibája miatt óránkénti 15 kilométeres sebességnél lassabban haladt. A másik, Vác felől érkező vonatnak a bejárati jelzőnél kellett volna várakoznia, amíg a motorvonat elhagyja az állomást. A vonat azonban túlment a tilos jelzésen, “felvágta”, vagyis átállította az első váltót, majd kitérő állású váltón haladt keresztül, aminek következtében ugyancsak a 8. vágányra terelődött.

Az úgynevezett vonatbefolyásoló berendezés – észlelve, hogy a vonat túlment a piroson – megkezdte a vonat vészfékezését. Eközben a motorvonat vezetője is észlelte a szembejövő vonatot, és ő is megállította a saját vonatát, így a két vonat egymástól 38,2 méterre állt meg – tájékoztatott Bajkó Erika.

Elmondta, a helyszíni szemlén ellenőrizték az esettel kapcsolatban érintett biztosítóberendezés és vonatbefolyásoló berendezés működését, és azt megfelelőnek találták.

Hozzátette: a Közlekedésbiztonsági Szervezet átvette a vonat adatrögzítő berendezését, az azon tárolt adatok elemzése még folyik. Megkezdődött a személyzetet részletes meghallgatása is. Arról azonban nem közöltek semmit.

A vonaton utazók internetes beszámolói szerint nagy volt a riadalom – derül ki az RTL riportjából. 

 A Mávinform szombat délután azt közölte, hogy a vonatokon senki sem sérült meg.

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanújával indított nyomozást az ügyben ismeretlen tettes ellen.

Nem az első eset

Tavaly év végén hasonló eset történt ugyanezen a vasútvonalon, december 2-án Vác és Verőce állomások között az Avala nemzetközi gyorsvonat és a Szobra tartó személyvonat alig 300 méterre állt meg egymástól.

Kelenföld és Háros között 2013 szeptemberében volt ilyen incidens, akkor a Pécsről érkező Tubes Intercity és a Szombathelyre induló gyorsvonatot egymástól száz méterre állították meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik