Belföld

Tarlós szabadulna a BKV-tól

A közlekedési vállalat az egyetlen cég, amelyről szívesen egyezkedne a kormánnyal a főpolgármester. Ha átvennék, a főváros a legnehezebb gondok 99 százalékától megszabadulna. A BKK hatáskörét pedig szűkíteni kell - mondta a Magyar Hírlapnak adott interjúban Tarlós István. 

Ideális viszony legfeljebb férfi és nő között lehet, más kapcsolatokban, így az ország és a főváros között elképzelhetetlen – mondta az MTI által idézet interjúban Tarlós István. A főpolgármester újraválasztása esetén konstruktív munkakapcsolatra számít a kormánnyal, illetve a miniszterelnökkel. Azon aggályokra, hogy a választási szabályok átírásával kiszolgáltatták az összbudapesti érdeket a kerületek érdekeinek, azt válaszolta: a városvezetésnek a kerületi polgármesterekkel együtt küzdenie kell a fővárosért, s ez nem zárja ki, hogy a saját politikai közösségükön belül is adódnak viták.

Erőből nem lehet megoldani Budapest problémáit

A leglényegesebb momentuma az új rendszernek, hogy a kerületi polgármestereknek és a főpolgármesternek együtt kell működniük a város ügyeiben. A mindenkori városvezetőnek ebben komoly szerepe lesz. “Annyi biztos, ezt nem erőből kell fenntartani, ahogy a mostani ciklusban tettem, hanem inkább egybe kell gyűjteni az embereket és az érdekeket” – mondta.

A vidék-Budapest ellentétet a főpolgármester szerint nem élezni kell, hanem mérsékelni. “Figyelembe kell venni, hogy a fővárosnak meg kell kapnia azokat a forrásokat, amelyek a halaszthatatlan felújításokra és beruházásokra kellenek, de úgy érzem, ebben a kérdésben a kormánnyal okos és igazságos politikát folytatunk” – fogalmazott.

Tarlós István szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszterrel egyáltalán nem olyan a munkakapcsolata, ahogy a sajtó egy része ezt vizionálja. Mindkettőjükben megvan az együttműködési szándék. Arra a felvetésre, amikor Lázár János kiad egy közleményt, amelyben egyrészt bejelenti, befagyasztja a fővárosi fejlesztési pénzeket, másrészt azt írja, ha a főpolgármesternek pénz kell, menjen lobbizni Brüsszelbe, joggal merül fel a közvéleményben, hogy nem teljesen felhőtlen a viszony, úgy reagált: azóta Lázár János már bejelentette, garanciát vállal a 3-as metró felújítását illetően.

A BKV a legsúlyosabb teher

A főpolgármester beszélt arról is, hogy a BKV az egyetlen cég, amelyről szívesen egyezkedne a kormánnyal. Ha átvennék, a főváros a nagyon nehezen megoldható gondok 99 százalékától megszabadulna. A hosszú távú finanszírozást meg kell oldani. Ennek két útja van: vagy államilag kell finanszírozni, vagy lehetőségeket kell biztosítani a fővárosnak arra, hogy forrásokat teremtsen – mondta.

A Budapesti Közlekedési Központról úgy vélekedett, túl nagy lett a cég és túl szélesek a jogosítványai. A megoldás elsősorban a hatáskörök szűkítésében van. A megrendelői és a kontroll szerepkört a központnál kell hagyni, de a végrehajtói funkciókat a BKV-nak kell ellátnia.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik