A budapesti születésű Rudas szerint az RTL-en és Magyarországon messze túlmutató hatása lehet a reklámadónak. Az ügy kimenetele azért is lehet fontos, mert precedenst teremthet más országok számára is, bár nem tartja valószínűnek, hogy más országokban szívesen nyúlnának ehhez az eszközhöz azt látva, hogy milyen ellenkezést vált ki a médiában. Elmondta, hogy a reklámbevételek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy minőségi műsorokat tudjanak előállítani. Fontosnak tartja, hogy az iparág fellépjen minden kormányzati kísérlet ellen, amivel a médiát kontrollálni akarják.
A csoport magyarországi érdekeltsége kormányzati tűz alá került, miután – amiatt, hogy a reklámadó legnagyobb vesztese – az RTL Klub harcosan kiáll az adó ellen. A kormány viszont adóelkerüléssel vádolja a céget, szerdán a nemzetgazdasági miniszter a NAV-ot utasította a cég vizsgálatára.
A konferencián egyébként szó esett arról is, hogy annak ellenére, hogy már tíz éve kongatják a vészharangot a tévézés felett, még mindig a leghatékonyabb eszköz arra, hogy a márkák széles körben elérhetőek legyenek. A német RTL egymaga nagyobb eléréssel bír, mint az összes online médium együtt – mondta az alelnök. Ennek ellenére komolyan veszik a digitális platformot, tavaly az előző évihez képest két és félszeresére nőtt az online videós tartalmak nézettsége – tette hozzá.