A Századvég Alapítvány júniusban három hullámban végzett gyors felméréseket a felnőtt magyarok körében a reklámadóról.
Az elmúlt egy hónapban egyértelműen nőtt azok aránya, akik hallottak az új adóról. A legfrissebb kutatás szerint a lakosság 95 százaléka ismeri a reklámadó ügyét.
A közleményhez csatolt részletes eredményekből kitűnik, hogy az első júniusi felmérésben a válaszadók 88 százaléka, a másodikban a 92 százaléka, a harmadikban pedig 95 százaléka mondta azt, hogy hallott a reklámadó bevezetésének tervéről, illetve arról, hogy az Országgyűlés megszavazta a törvényt – emlékeztet az MTI.
A Századvég szerint az adót a többség támogatja. Ezt igazolta mindhárom kutatás. Az elmúlt egy hónapban szignifikánsan nőtt az új adó mellett állók tábora, jelenleg a támogatók aránya 66 százalék. Az első felmérésben a válaszadók 58 százaléka, a másodikban 60 százaléka mondta azt, hogy “inkább egyetért” a reklámadó bevezetésével.
A Századvég június 6. és 23. között végezte a telefonos, kérdőíves közvélemény-kutatásokat, amelyeknél kutatásonként ezer, véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg. Az adatok plusz-mínusz 3,2 százalékponttal térhetnek el a mintavételből fakadóan attól az eredménytől, amelyet az ország összes felnőtt lakosának megkérdezése eredményezett volna.