Sokan a sajtószabadságot kezdték el félteni, de L. Simon úgy látja, hogy azt nem veszélyezteti a reklámadó. Úgy véli, hogy nem attól függ a média szabadsága, hogy készülnek-e bulvártartalmak. „Berki Krisztián herevasalása, amit a kereskedelmi médiumok élőben közvetítenek, nem üti meg azt a szintet, hogy ezen múljon a magyar médiapluralizmus” – nyilatkozta.
Azt is elismerte, hogy a törvénytervezetet nem ő írta, de az a frakciótagok támogatásával készült. Arra a felvetésre, hogy az RTL-t birtokló Bertelsmanntól kezdve a Simicska Lajos érdekkörébe eső jobboldali médiáig sokaknál kihúzták a gyufát, L. Simon azt mondta, hogy van olyan folyamat, ami a politikusok dolga, belső vitákról, indokokról és érvekről nem beszélnek nyilvánosan.
L. Simon László kicsinyesnek tartja azt a felvetést, hogy Simicska Lajos médiaérdekeltségeinek menne neki Orbán az adóval. Az üzleti érdeksérelmet szerinte nem szabad a sajtószabadság sérelmével összekeverni.
A politikus egy napja sajtótájékoztatóján a reklámhangerőt is tovább szabályozandó kérdésnek tartotta, mert be kellett fognia kislánya fülét a moziban a vetítés elején.