Belföld

Tiltakozó akcióra készül a média

A Magyar Reklámszövetség közleményben szólítja fel tiltakozásra a szakmai szervezeteket és médiavállalatokat a reklámadó tervezete ellen.

A szövetség úgy véli, hogy az adó költségvetési hatása eltörpül az az által okozott gazdasági kár mellett, és ellehetetleníti a magyar médiavállalkozásokat – derül ki a kreatív.hu-n olvasható közleményből. Arra kérik a szakmai szervezeteket és médiavállalatokat, hogy a következő parlamenti ülésnap előtt lehetőségeikhez mérten demonstrálják, hogy nem fogadják el a törvénytervezetet.

A Kreatív információi szerint a felhíváshoz az RTL Klub és a TV2 már csatlakozott. Csütörtökön este 19.15-től az RTL-hez tartozó összes csatornán és a TV2 csatornáin sem lesz adás 15 percig. Az Index úgy tudja, a Hír TV is így döntött. A tévében műsorvezetőként szereplő Csermely Péter, a Magyar Nemzet főszerkesztő-helyettese egyébként keddi publicisztikájában azt írta, “a kétharmad most valóban rá akar lépni a sajtószabadság torkára”.

A nyomtatott lapoknak a szövetség azt javasolja, hogy pénteken üres oldallal jelenjenek meg.

A javaslatot előterjesztő L. Simon László fideszes országgyűlési képviselő tegnapi nyilatkozata szerint nemhogy a visszavonást terveznék, de a közösségi portálokat is bevonnák az adózók körébe.

Olvasói sztorik