A lap a CEU új adatbázisából dolgozott, az adatok nem teljesen pontosak, de nagyságrendileg valószínűleg stimmelnek. Eszerint 1997 és 2013 között a legtöbb állami pénzt a Mol nyerte, az olajvállalat, amelyben néhány éve az állam maga is tulajdonos, 554 milliárdnyi közbeszerzést nyert.
Felcsúti építő a második
A második helyre 260 milliárd forinttal a Duna Aszfalt került, amely Szíjj László érdekeltsége. 2009-ben a Duna Aszfalt nagykőrösi megbízásával kapcsolatban az MSZP „narancsszínű pénzszivattyút” emlegetett, feltételezhetően azért, mert Szíjj lánya a nagykőrösi polgármester fiának a felesége. A Duna Aszfalt versenytársak nélkül nyerte el a miniszterelnök által alapított Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány által „einstandolt” Felcsúti arborétum felújítási munkáinak egy részét, és ez a cég kapta a Közgép Zrt. után a második legnagyobb, 5 milliárd forintos hitelkeretet az MFB-től – emlékeztet az atlatszo.hu.
A Közgép csak a harmadik
Kissé talán meglepő, de a Közgép csak a harmadik helyre futott be a listán. Simicska Lajos cége eddig 193 milliárd forint értékben nyert el közbeszerzéseket.
A negyedik az Euroaszfalt lett. Az EuroAszfalt Kft. tulajdonosa a Dunaholding Rt. botrányai óta közismert Dunai György, az ő cége a PannonAszfalt Kft. és a Betonút Zrt. is. Az Állami Autópályakezelő Zrt. (ÁAK) jelenlegi irányítói közül nemrég még hárman is Dunai különböző útépítő cégeinek vezető beosztású tisztségviselői voltak.
Ötödik helyre a Swietelsky futott be 160 milliárd forinttal. A cég neve a 4-es metró építése kapcsán lehet ismerős, továbbá onnan, hogy elég sok tendert nyert a Simicska-féle Közgéppel konzorciumban.