A tél még hivatalosan nem ért véget, ezért csapadékos, fagyás-olvadás ciklusokra továbbra is számítani kell, ez a jelenség rongálja legjobban az aszfaltot.
„A megye több mint 1600 kilométeres közúthálózatából mintegy 900 kilométer teljes felújításra szorulna, a rossz állapotú utak burkolata pedig a téli miatt fokozatosan romlik” – mondta el a Győr24-nek Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. szóvivője.
„A kezelésünkben álló útszakaszokat szakemberek rendszeresen ellenőrzik, bejárják, gondoskodnak a balesetveszélyes úthibák javításáról, szükség esetén táblákat helyeznek ki az utak mentén.”
A megyében több olyan útszakasz is van, amelyek az átlagosnál rosszabb állapotúak. Ilyen például a 86-os főút Csornától déli irányba a megyehatárig tartó szakasza, a 82-es főút Gyarmat átkelési szakasza, a Rábcakapi – Lébény út, a Nyúl – Ménfőcsanak út még nem felújított szakaszai, a Maglóca – Acsalag összekötő út, a Tét – Lébény összekötő út egyes szakaszai vagy a Mosonszolnok – Albertkázmérpuszta közötti út.
Rengeteg rossz állapotú út van továbbá a Rábaközben, a Szigetközben és a Tóközben is.
Áprilistól indul komolyabb útjavítás
A burkolatjavítási munkák télen is zajlanak, amennyiben az időjárás engedi. Nagyobb léptékű javításokra áprilistól végzi a közútkezelő, mert ekkor már melegaszfalt keverék is használható (télen csak úgynevezett hideg kátyúzó anyaggal tudunk dolgozni, mivel a melegaszfalt keverő telepek ilyenkor leállnak) – közölte a szakértő.
A burkolatjavításnál elsőbbséget élveznek az autópályákon vagy főutakon szükséges javítások, ezt követően az alsóbbrendű utakon dolgoznak a szakemberek.
5000 tonna aszfalt biztosan kell
2014-re vonatkozó tervünkben a tavasszal induló nagyfelületű javításokon kívül egyelőre 5300 tonna kátyúzó anyag beépítésével járó burkolatjavítási mennyiséggel számolunk, de az esetleges és még egyelőre nem ismert többlet-feladataink vagy többlet-lehetőségeink ezt a számot módosíthatják.